donderdag 5 maart 2015

Plog 64 - Likken aan een chocolade troetelbeer

Wat deed ik op 05 maart 2015?

Andermaal goedemorgen Utrecht. 

Ondanks de nodige onderbrekingen sliep ik lekker. Voor mijn gevoel wilde de nachtzuster elk uur wel een bloedsuiker weten. Omdat die aan de lage kant was en bleef kreeg ik twee keer een zakje extra glucose toegediend. Ook krijg ik vandaag nog paracetamol door mijn infuus. Vooralsnog red ik het prima zonder morfine.

De film over de patiëntveiligheid heb ik nog niet bekeken. De kans is groot dat dat er ook niet van gaat komen. Ik vraag me af of ik de getekende mensjes nu stigmatiserend moet vinden of juist multicultureel verantwoord.

Ook vandaag komt er weer veel volk over de vloer. Van schuchtere arts in opleiding tot praatgrage schoonmaakster. De maatschappelijk werkster heeft nog een berg van deze spellen over en wil er graag van af. In het kader van mijn taak als research assistent - die ik uiterst serieus neem - lijkt het me een prima plan er een mee naar huis te nemen.

En dan komt Ria met de post! Wat verwennen jullie me toch. Zo ontzettend lief! Er zitten zelfs kaarten bij van mensen die mij alleen kennen van mijn plog. Ik vind dat erg bijzonder. Veel dank allemaal, bekenden en onbekenden.

Ook de buurmeisjes zijn flink voor me aan de slag gegaan. Er is naar hartenlust getekend, geplakt en gekokkereld. Het is erg moeilijk om de verleiding van deze zelfgemaakte chocolade troetelbeer te weerstaan. Ik mag immers pas om half vijf mijn eerste glaasje drinken. Pas morgen mag er vast voedsel in. Toch kan ik het niet laten om al heel voorzichtig aan zijn buik te likken.

Mijn ouders zijn er al lekker op tijd. En ze zijn solidair met me. Ik geen consumpties dan zij ook niet. We spelen wat potjes Rummikub  en gaan rond de klok van vier even naar beneden. Daar treffen we Mrc en haar familie. De situatie is er niet naar om een Kodak-moment te nemen. Het was erg fijn om even samen gesproken te hebben.

En dan is het eindelijk tijd voor mijn eerste glaasje roosvicee! Goddelijk lekker. Proost!

Als Sjrd weer weg is - hij kwam ook nog langs! - stort ik me op Netflix. En het werkt!

Ik geniet de hele dag van mijn uitzicht.

Als de avonddosis paracetamol eraan wordt gehangen staakt mijn infuus. De insteekplek doet zeer, is een beetje dik en rood. Snotver! Daar heb ik wel erg kort plezier van gehad zeg. Ik probeer nog te onderhandelen over een leven zonder nieuw infuus maar het blijkt kansloos. "Ze" willen nog een ingang voor het geval mijn suiker vannacht weer te hard gaat dalen en ergens is dat natuurlijk ook wel een goed idee. Al met al was het een goede dag. De pijn is te handelen. Hoesten is vervelend maar lukt wel. En het niet mogen drinken heb ik ook overleefd.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Saskiaxxx zei

Hee topper, wat doe je het super!!! Fijn om te lezen dat het redelijk gaat xxx

Saskiaxxx zei

Hee topper, wat doe je het super!!! Fijn om te lezen dat het redelijk gaat xxx