zondag 26 april 2015

Plog 116 - Een PR op de 5 km!

Wat deed ik op 26 april 2015?

Het is relatief vroeg dag op deze zondag. Er staat een prestatieloopje op het programma. Sjrd gaat knallen! Mijn maag en buik zijn behoorlijk van slag door al het lekkere eten van gisteren. Dat proberen we maar gewoon te negeren, net als de knoflookgeur die ik uitstoot - zelfs via mijn sondegat hahaha.

Het aanmoedigingsteam kan iets later van huis.

Ha daar hebben we onze olijke renner. Strik je veters nog maar eens goed vast.

Sjrd is er klaar voor. De rest van zijn team staat al te trappelen in het startvak.

Vijf minuten voor aanvang. Op dit punt moet ik een beetje huilen. Twee jaar geleden stond ik hier zelf. In mijn hardlooptenue en met mijn zuurstoftankje op mijn rug. Klaar voor de wedstrijd van mijn leven. Maandenlang hard naar toe gewerkt. Zo trots en blij dat ik mee kon doen. Het is zuur te beseffen dat een tweede keer meedoen met deze longen waarschijnlijk niet meer gaat lukken.

Woei daar gaan ze! Zet hem op blauwe shirts van Fit&Fysio!

De goeroe en mijn mens! Al voordat we ze verwachten komen ze de bocht om gesneld. Dit belooft een strakke tijd te worden!

Nailed it! Nummer 176 van de 1507 deelnemers, met een tijd van 23:02. Heel netjes!

Renzweet en knoflookdampen vermengen perfect op een drukbezette markt.

Knap gedaan mensen!

Daar mag wel wat lekkers op gegeten en gedronken worden hi ha ho. Wat mijn tafelgenoten niet weten is dat ik tijdens het afrekenen op mijn handen en knieën op de stoep belandde. Iets met een glad afstapje en nul profiel onder mijn roze laarzen. Laat charmant zijn maar aan mij over hoor.

Precies op tijd thuis voor de finale van Luik - Bastenaken - Luik. Sara vindt het maar wat spannend.

Het prestatiealtaar.

Het was net iets te koud en tochtig op het terras. Mijn keel doet inmiddels zeer en ik heb het stervenskoud.

Ik red het net tot de Kwis en ga dan rap naar bed. Zonder derde spraybeurt. Ik vrees dat het Cayston-experiment niet gaat werken voor mij.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Vnn zei

Knap hoor Sjrd, ik ren 2 x zo langzaam (als jij dat nog rennen noemt). Dussss....I'm in awe.

Vnn zei

Oh. EN geen 5 km achter elkaar.

Sarah zei

Wat fijn die sportieve mannen! Leuk is dat. Ik moet ook altijd een beetje huilen op dat punt. Weet niet eens altijd precies waarom. Ook al is die ene reden wel een beetje duidelijk natuurlijk.
Handen en knietjes niet kapot? X