dinsdag 28 april 2015

Plog 118 - Van een drol een gebakje maken

Wat deed ik op 28 april 2015?

Ik hik hier al dagen tegenaan maar nu is er geen ontkomen meer aan. Er moet een hotel geboekt worden voor vanavond. Morgenvroeg moeten we om 8 uur in Utrecht zijn en het is onmogelijk om dat op een redelijke manier vanaf ons huisadres te realiseren.

Vanbinnen word ik hier nogal opstandig van merk ik. Voordeel daarvan is dat het wel mooi afleidt voor datgene wat me morgen ook nog te doen staat. Longfunctieblazen.

Dit appgesprek komt dan ook als geroepen.

Dus. Sorry bruine pisbak en ander te verzamelen materiaal. Jullie moeten maar even wachten. Ik ga even iets leuks doen met Nglq. Doei.

Strijdbaar zetten we koers naar de enige kledingwinkel in het dorp waar ik opgroeide. En al sinds 1991 geen voet meer over de drempel heb gezet. Dit wordt episch.

Nee hè?! Oh ja, dinsdagmiddag. Dan zijn hier alle winkels dicht. Heel 1991 nog steeds.

Door naar het volgende dorp! We zijn niet voor een gat te vangen. En geladen bovendien! Er moet beslist iets gepind worden.

De Hema volstaat prima. Nglq checkt even of deze hoeslakens wel elastiek in de boord hebben. Hebben ze. Top.

Tijd om iets lekkers uit te zoeken. Gaat dat lukken?

Best wel. Ze werken hier met pictogrammen. Super handig!

Ik heb jaren in dit dorp gewoond maar ben nog nooit in deze Unieke zaak geweest. Schande.

Dan is er nu geen ontkomen meer aan hè Smurfin? Nog maar weer een keer sprayen en alles wat mee moet in het koffer mikken. Zo Geen Zin!

In de la bij oma zit altijd wat lekkers. Sara gaat zich zeker en vast amuseren.

Sjrd heeft er pas 250 km op zitten vandaag. Daar komen er met deze rit nog eens 150 bij. Dat betekent dat hij dan ook in Parijs had kunnen zitten. Met de vlam in de pijp.

Maar nee. Wij slapen vannacht in het Van der Valk in het pittoreske De Bilt.

Nog een afzakkertje in de hotelbar. Om van een drol een gebakje te maken. Zo doen wij dat.

Hej hej.

Geen opmerkingen: