vrijdag 3 april 2015

Plog 93 - We reden langs het huis van mijn oude wiskundeleraar

Wat deed ik op 03 april 2015?

Ja Sara. De glasvezelmannen zijn er alwéér! We gaan al een klein beetje van ze houden hè?

Broodnodige zaken.

 Oh jee. Volgens mij is er iets mis!

Kijk jij nog eens Sara. Weet jij wat er aan de hand is?

FYI, dit is geen Hema-vestje.

Die met dat koddige paarse mutsje heet Ton. Zijn naam schalt geregeld door de wijk. Plots drommen alle oranje hesjes samen. Dat komt omdat er een chickie het strijdtoneel heeft betreden. Een buurtvrouw deelt koffie uit. Mooi, hoef ik dat niet meer te doen. Muhahaha. As if.

Mijn ouders hebben een heel goede vrijdag. Ze hebben net hun nieuwe auto opgehaald en komen hem meteen showen. De kleur is flamme rouge. Dat klinkt als flamoes. Maar het is dus flamme rouge!

Pap en ik maken meteen een ritje.

Door het Limburgse platteland. Waar de aspergebedden langzaam verdrinken in het gevallen hemelwater van de horrorlente.

We rijden over wegen waar ik nog nooit ben geweest. Maar dat denk ik altijd. Ik vergeet het gewoon. Voordeel daarvan is dat je je blijft verwonderen.

Deze rotonde is bekend terrein. Wat hangt de boom er gezellig bij.

We stoppen nog even bij de bakker voor wat lekkers. Deze chocolade haasjes zien er te lief uit om opgegeten te worden.

Mijn vader dacht dat mijn moeder het liefste botervlaai heeft. Zodoende at hij zelf botervlaai en mijn moeder zijn kersenvlaai. En dan ben je op twee weken na toch 40 jaar getrouwd.

Nou, dag patsers. Ga maar lekker naar bed zo meteen. Er wacht jullie morgen een barre tocht van 80 kilometer. Te voet!

Qua boodschappen zitten we er weer gigantisch naast vanavond. Dat gebeurt ieder jaar wel een keer met Pasen of de dodenherdenking.

Hej hej.

1 opmerking:

Steven Dielens zei

80km Stappen, is het dan de Kennedymars in Sittard?? Veel sucses :) Groetjes Steven