zondag 5 april 2015

Plog 95 - Iemand ging toch eieren zoeken

Wat deed ik op 05 april 2015?

Goedemorgen! Een vrolijk Pasen en alles. Meer dan dit haasje wordt het niet. Voor ons is het een gewone zondag.

Voor Sara niet. Maar dat weet hier nog niemand. Nu zit ze gewoon haar plechtige zelf te zijn.

Ik gooi er nog maar weer eens van deze in. Het gaat niet slecht maar het gaat ook niet briljant.

Zodoende vertrekt Sjrd in zijn eentje naar Boxtel om autootjes te kijken.

Zoals je inmiddels wel weet word ik altijd een beetje opstandig van verplichtingen en door het geloof opgelegde feestelijkheden. Voor zulke dagen heb ik stil protest ondergoed. Heel bevrijdend.

Wat lig jij boevig te kijken?

Als Sjrd weer thuis is gaan we aan de slag. De garage moet leeg en de tuin gevuld.

Stukje grasmaaifitness.

Er drijft een grote wolk voor de zon. Een teken dat we weer aan het werk moeten, na onze pauze in de loungeset. "Wat ben je toch een heerlijk hond!" prevelde ik even daarvoor met gesloten ogen en Sara knus tegen me aan. Ik kriebelde haar achter haar oren en alles was perfect. Op de openstaande garagedeur na dan. Want in die ene seconde van onoplettendheid besloot Sara haar biezen te pakken en in haar uppie een paasommetje te maken. Aha. Oké. Sjrd op de de fiets op patrouille door de wijk. Ik en mijn dragende stem te voet de straat uit, richting het water. "SAAARAAA?!" Geen hond die reageert. "Hebben jullie toevallig een wit hondje gezien?" vraag ik aan een wandelend echtpaar. "Ja die liep hier de hoek om en dan richting het veld." "Ah ja dat klinkt als die van ons," glimlach ik. En denk godzijdank (ja dan komt God toch wel van pas hoor) is ze nog niet overreden. Dat lijkt me het allerengst. Dat je je hond dan terugvindt, met overal bloed en uitstekende botjes en een hoop gekerm. Of dood. Prompt belt Sjrd. Hij heeft haar nog niet gezien. "Ze is gesignaleerd in het veld, bij Louke," praat ik hem bij.

Niet veel later zie ik de blauwe bodywarmer en de witte vlek opdoemen. Ik zit te schateren op de stoep. 

Aan je voorpootjes te zien was het een heerlijk uitstapje hè prengel!? Heb je veel eitjes gevonden?

Ja steek je tong nog wat uit. We hoopten op een rustig weekend.

Dit hier, had je dat nou willen missen?

Hej hej.

1 opmerking:

Sarah zei

Ze ziet eruit alsof het haar goed heeft gedaan, haha! Ahum, stoute Sara. Zomaar eitjes gaan zoeken als je baasjes niet eens aan Pasen doen!