woensdag 8 april 2015

Plog 98 - Ik scoorde maar weer eens een lijntje

Wat deed ik op 08 april 2015?

Het belooft weer een zinderende dag te worden.

Dag hond. Lief zijn.

Dag man. Werk hard. Ik moet vandaag naar het hoofdkantoor. Tot straks.

Op naar Utrecht. Mijn stadje. Mijn ambivalente stadje.

Laten we beginnen op het lab. Alwaar meneer de prikker gezellig tegen me aan kletst. Gezellige collega. Of ben ik vandaag van personeelszaken?

De CF-verpleegkundige heeft het er maar druk mee. Ze draait CF-poli vanmiddag en heeft vier gevallen als ik die er tussendoor lopen. Zij loopt zodoende ook wat meters op een dag. En alles met evenveel geduld, aandacht en kundigheid. Had ik al gezegd dat ik van mijn CF-verpleegkundige houd? Zij is echt TOP. Het plan is nog steeds om te starten met antibiotica Tobra en Cefta. Voor de vorm wachten we nog even op de bloeduitslagen en het groene licht van de longarts. Weet je waarom ik nog meer van mijn CF-verpleegkundige houd? Ze liet me geen longfunctie blazen, omdat ze weet hoe ontzettend ik daarvan over de flos raak. Ik voel zelf zo wel dat ik nu niet beter blaas dan de vorige keer. En wat de mentale gevolgen daar weer van zijn.

De longarts heeft groen licht gegeven. Zodoende lig ik hier op bed naast Johannes de anesthesiemedewerker. Hoi Johannes!

Johannes gaat me voorzien van een prachtige piccline. Dat is een infuus in een grotere, dieper gelegen ader in de bovenarm. Ik moet drie weken kuren en dan is zo'n piccline veel handiger dan een infuusje op je hand of pols. Om zo'n piccline op de juiste plek te krijgen wordt met behulp van een echo gekeken hoe de vaten in de arm lopen. We zoeken hier naar de vena brachialis.

De ingrediënten voor een piccline.

Alles afgedekt en steriel. Klaar voor de start.

In een poep en een zucht zit hij erin. Lekker bezig team! Hierna moet er nog een röntgenfoto worden gemaakt om te zien of de lijn helemaal goed loopt. Dat blijkt het geval. Vrijdag wordt hij in gebruik genomen.


In het ziekenhuis rondhangen betekent ook veel wachten en zodoende veel dokken bij de parkeerautomaat.

Zeg meisje Mols, dat charmante kapje mag nu wel af hè?

Het is file. Heel veel fokking file.

Pap rijdt en moppert wat op medeweggebruikers. Ik knip wat foto's en doe een dutje. Zo gaat dat. Pas om zeven uur zijn we weer thuis.

En een uur later is Pl er al. Pl die naar eigen zeggen niet van honden houdt. Uhuh. Sara heeft een topavond!

Hej hej.

4 opmerkingen:

Sarah zei

He bahhh, das geen leuk lijntje. Fijn dat ie er wel met een poep en zucht al in zat. Hopen op snel beter voelen vanaf vrijdag (of de week daarna, of daarna, of...)! xxx

Ydnas zei

Heel veel sterkte met opknappen, daarna de rest van de zomer (en langer!) fit blijven!
X Sandy

Jolanda zei

Wat fijn dat ze zo goed meedenken daar in het z'huis. Niet hoeven blazen bijvoorbeeld. Als ze je snappen, is het zó fijn.
Verder is het natuurlijk best kl•te dat het nodig is die lijn. Maar nu het zo is: laat het z'n werk maar gaan doen vanaf morgen.
xxx

Vnn zei

Hey mop, hoop dat het lijntje inmiddels zijn werk doet maar de afwezigheid van je plogs doet anders vermoeden. Of je hebt gewoon een paar dagen vrij en dat mag natuurlijk :-)