donderdag 14 mei 2015

Plog 134 - Vijf jaar geleden was het ook niet warm

Wat deed ik op 14 mei 2015?

Sara has it again good for each other.

Ik heb hier qua kleding nogal een inschattingsfout gemaakt maar dat zal later op de dag pas blijken.

We brengen Sara naar mijn ouders. Kijk haar eens braaf liggen, met de pootjes op de mandrand. Heel goed!

En daarna kunnen we op pad! Er komen heel veel oldtimers voorbij.

Achter glas en met de verwarming op behaaglijk is het heerlijk buiten.

We hebben iets te vieren. We zijn vandaag vijf jaar getrouwd!

Echt waar. Wat ook echt waar is, is dat ik eigenlijk geen enkele foto die gemaakt is door de officiële fotograaf écht mooi vind. De reportage hangt van stijfheid en afgezaagdheid aan elkaar. En we kijken op bijna geen enkele foto allebei leuk.

Deze is geknipt door de vrouw van de videograaf (dat was dan weer een schot in de roos!) die ook haar camera mee had. Ik denk een van de leukste foto's van de dag. Maar hé, kijk eens wie er nog meer op staan.

Terug naar de orde van de dag. Waar zijn we toch naar onderweg? Het is in elk geval niet de Chinees in Brooklyn.

Ah, we zijn er al. Op het winderige terrein van de RAI. Stuk minder zon ook hier. We kunnen maar beter gaan lopen en rollen. Op zoek naar een beter oord.

We lunchen bij Goos in de Maasstraat. Lekker hoor. Het is er leuk zitten maar de kou zit al in mijn lijf. En de serveerster vergeet mijn thee. Als dat nog maar goed komt.

Mijn oude bonuskaart voldoet niet meer aan de standaarden van de tegenwoordige tijd. Zo lopen we een hoop korting mis met die hele boodschappenbezorgtoestand. Tijd voor een nieuwe!

Dag Okura.

 Wat zijn dit voor olijke figuren die ondanks hun omvang op het water kunnen staan?!

 Kom we gaan er even voor staan. Net als alle andere toeristen!

Ga aan de kant domme hut. Je verpest mijn foto van deze straatkunst. Maar ja, vrijheid. Iedereen mag hier staan.

Zo. Superhandig dit! Je fiets stallen op een boot. Da's toch typisch Amsterdam hè.

Hahahaha. Zeg wanneer word jij nou eens een keer volwassen Irène? Nooit.

Op zoek naar een extra kledinglaag tref ik dit aan. Wat een bijzonder etalage-object.

We gaan het gewoon doen. We gaan de pittoreske Nieuwendijk bedwingen.

 Iemand nog een matroesjka?

Nu zijn we wel uitgewandeld. Lekker verder trammen.

De karkassen van de Albert Cuijp. De duiven en meeuwen zijn er maar druk mee.

Wij zijn druk met verdomd goede pizza's van de Pizzabakkers in De Pijp.

 En dan is het de hoogste tijd om weer naar huis te gaan. Met de verwarming op standje tropisch.

Een roze lucht. Dat ook nog. Wauw.

Dan doe ik nu al even mijn ogen dicht oké?

Weer thuis laat ik me in een heet bad zakken. Er valt een hoop te ontdooien.

Hej hej.

7 opmerkingen:

Ydnas zei

Hahahaha die peniskade enzo.
Nog van harte! :)

Remke zei

Hhaha ik moet ook even langs de peniskade denk ik :)
Was weer een leuke blog om te lezen :)
xxx

Anoniem zei

Gefeliciteerd hoor!! Gezellige blog!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Mooi stel! Leuk om het op deze manier te vieren! Niet zo fijn dat t zo koud was..

Hartelijke groetjes,
Marianne

ons mirel zei

Gefeliciteerd met jullie 5 jarig huwelijk, jullie zagen er stralend uit! Ook een dagje Amsterdam is altijd leuk en haalt al snel het beste (of slechtste) in de mens naar boven, haha, het zag er iedergeval gezellig uit!
Dikke kus

Gwen Wijker zei

Altijd leuk een dagje Amsterdam! Gefeliciteerd met jullie 5 jarige jubileum :)

Mara zei

Gefeliciteerd met jullie houten bruiloft (de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het ook even heb opgezocht ;)). Liefs!