vrijdag 22 mei 2015

Plog 142 - Als een dood vogeltje op de bank

Wat deed ik op 22 mei 2015?

Inderdaad Sara, het wordt precies zo'n dag als jij hier uitbeeldt.

Ik lig in comateuze toestand op de bank en doe regelmatig de deur open voor mensen die iets komen brengen. In deze doos zitten nog wat zusterspulletjes.

Die kunnen mooi in mijn mobiele ziekenhuis.

Als ik net ontwaakt ben uit een duf dutje staat Albert aan de deur.

Met allemaal spullen. Precies wat we gisteren aangevinkt hebben. Ongelooflijk.

Tot slot nog wat medicijnen. Ik geloof dat het weekend nu wel kan beginnen.

Fijn dat jij de honours buiten waarneemt Sara. Het blijkt dus super lekker weer te zijn. Merk je niks van binnen.

Ik voel me meer als dit levenloze schepsel op de stoep. Wat is het eigenlijk? Sara heeft het in ieder geval nog even subtiel van de stoep naar het gazon gedragen, in haar bek. Lekker.

Het thema van de laatste DWDD is liefde. Als je je de hele dag al een beetje labiel en zielig voelt is er weinig voor nodig om de waterlanders vrij te laten. Eerst toont Halina een aandoenlijk filmpje over ongebruikelijke dierenkoppels en worden de oogjes al wat vochtig. Als Ali B. even later jankend een liedje zingt over zijn eigen zoontjes gaan de sluizen helemaal open. Sentimenteel gedoe.

Sara kan het allemaal niet meer aanzien. Ik ook niet. Door naar morgen.

Hej hej.

1 opmerking:

Gerda Heek zei

Dat dode ding zou een jong duifje kunnen zijn. Maar dan plat. Denk ik.