zondag 24 mei 2015

Plog 144 - De zon deed haar werk

Wat deed ik op 24 mei 2015?

Hoe ende ra! Voor het eerst in dagen voel ik me weer een beetje mensch. Gedoucht en met normale kleren aan. Ik durf zelfs zonder sokken naar buiten. Met vlechtje!

Hier zien we Sara die net weggelopen is. Gewoon, waar we bij waren. We lieten Sjrds ouders via het poortje uit en Sara besloot de kuierlatten te nemen. Ik zag het haar besluiten. Ze krimpt dan altijd een tandje, om onopvallender te lijken denk ik. En als je haar roept kijkt ze hardnekkig niet om maar alles straalt uit dat ze je wel hoort. Sjrd ving haar uiteindelijk op het grasveld voor ons huis en tilde haar met een grote zwaai naar binnen nadat ik haar heur tuigje had omgedaan.

Maar je bent wel kei knap hoor.

Wij gaan even een rondje rijden. Onder andere langs de tent. Eens kijken of hij er nog staat en alles in orde is. We voelen grote verantwoordelijkheid richting de tent.

Hier heb je de haven van Maasbracht.

Zie je wel.

Dit is onze eindbestemming.

Wij komen voor ijs en we zijn niet de enigen.

Gelukt! Met handijs mag je niet op het terras. Gaan we toch gewoon op een gymbankje zitten. Smaakt eigenlijk nog lekkerder.

En je ruikt de sering ook veel beter.

Ik werp even een blik op België. Zo eenvoudig gaat dat hier. Komt door de grensmaas. Die splijt Nederland en België in tweeën.

Klopt. Maar in dit geval heb je toch pech. Met een gesloten kar.

Het tankstation is wel open. Mazzel.

En dan gaan we nu even verder verpozen in de tuin.

Het is hier echt heel fijn.

Hier Sara, heb jij een bakje filet americain. Omdat het zondag is. Omdat de zon schijnt. Omdat je zo braaf bent. Omdat het spul voor mensen over de datum is.

Nog een selfie dan? Oké. Zonder filter. Terwijl ik heel bruin lijk.

We kijken de laatste twee afleveringen van Lilyhammer. Na een afgeronde serie is er altijd zo het grote niets. En nou?

Hej hej.

2 opmerkingen:

Gwen Wijker zei

Wat een heerlijke tuin heb je :) heel relaxed zo'n loungebank en grote parasol. Daar kom je de zomer wel mee door hihi.

Vnn zei

Met handijs mag je niet op het terras. Oke dan.
Fijn dan je je weer wat miens voelt!