woensdag 27 mei 2015

Plog 147 - Zo'n kreeft slacht je niet zomaar

Wat deed ik op 27 mei 2015?

Opstaan met de wekker. En een zonnetje. Dat maakt veel goed.

Wat ga jij vandaag doen Sara?

Oh ik zie het al. Jij krabt nog eens aan je hoofd. Denk er nog maar even over na.

Ik moet in elk geval weer naar het ziekenhuis in Maastricht voor een buisje bloed. Even laten controleren of mijn dalspiegel van de Tobramycine akkoord is. Als de dosis te laag is worden de beesten niet genoeg gedood. Als de dosis te hoog is kun je doof worden. Wat zeg je? Kun je doo... Ja dat.

Ze beginnen dit ziekenhuis met een roltrap. Ik krijg daar eerder een V&D-gevoel van.

Na het prikken moet ik meteen een nieuw bolletje Tobra aanhangen. De prikdame vindt dat allemaal geen probleem. Dat is fijn, want hier heb ik de rust en ruimte en ik kan er mijn handen wassen.

Weer thuis ben ik zo gaar als een klontje. De taxichauffeur bleeeeeef maar ratelen. Fijn dat hij zijn ei nu kwijt is. Doe ik nu mijn ogen even dicht. Of lang. Dat zal blijken.

Sara is wat onrustig. Ze hoort van alles en kan er niet naar toe. Dat is stom.

Hé waar zijn we nu? Volgens mij valt er wat te vieren...

Absoluut. Mijn moeder verjaart! 62 Lentes telt ze nu. Dat vieren we. Met kreeft. En ander lekkers. Ook ik doe een moedige poging. Sjrd ook, op een halve extra gang.

Hej hej.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!

groeten Fred