zaterdag 27 juni 2015

Plog 178 - Wij hebben dus een wifilied

Wat deed ik op 27 juni 2015?

Mezelf klaarmaken voor de grote reis! Wat anders? De koffers staan al gereed, ingepakt en wel. Mooie open deur trapte ik daar gisteren even in hè?

Oké, dit is het belangrijkst. En het lijkt erop dat ik niks vergeten ben. Zullen we dan maar?

OMG vlak na het maken van deze foto gebeurde er iets hilarisch. Je had erbij moeten zijn maar dat is vrij onmogelijk. We kijken in ieder geval exact zoals we ons voelden tijdens de situatie. Heel apart. De auto rolde achteruit de oprit af met Sjrd half erin en half eruit. Bijna hadden we het einde van de oprit al niet gehaald. Het was heel erg grappig, maar echt.

Dit op zichzelf ook. Bij Eijsden al de eerste hypo te pakken. Hoppa!

 Goed weer in de Ardennen. Da's ook voor het eerst.

 Oh dit zier er zeer gerieflijk uit. Mooi.

Na een dut van anderhalf uur word ik wakker. Waar zitten we? Blijk ik Metz en Nancy al gemist te hebben! Dan schiet het lekker op.

Plaspauze. Oh ja, Franse wc's. Altijd weer even slikken.

Kijk Sjrd! Je vrienden!

Ik wil graag met het minikraantje worden vereeuwigd.

Het valt goed mee met de drukte bij de tolpoorten.

Kijk, als we velden vol zonnebloemen zien komen we aardig in de buurt.

En jawel hoor. Een krappe tien uur na vertrek zien we de vertrouwde vlaggen weer wapperen.

Hoi Mattas!

En hoi Martin Pêcheur! We hebben je gemist!

Kijk nou, een welkomstdrankje van de eigenaren. Da's attent!

Snel de auto uitladen en op naar Phil. Hij bakt de lekkerste pizza's van het dorp. Daarom eet ik pasta.

Het Place aux Herbes. Alles voelt als thuiskomen.

 Op de eerste avond steken er meteen al twee wilde varkens over. Wat een mazzel!

Nog even langs de receptie voor wat wifi, inclusief gezang van onszelf. We gaan hier niet koude kalkoen maar dit is de enige plek op het park waar ik online kan. Oef.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Vnn zei

Veel plezier op Le Mattas! Die eigenaren toch...aardig van ze :-)

Ri zei

Bonnes vacances. Wat een fijn plekje om te zijn.