donderdag 9 juli 2015

Plog 190 - Een uiterst florale dag

Wat deed ik op 09 juli 2015?

Weet je wat? Ik trek meteen mijn nieuwe blouse aan. Ongestreken, dat ook.

Wat is dit voor werktuig? Waar zijn we mee bezig?

Of nou ja, 'we'. Jullie. Zo te zien wordt de heg gesnoeid. Altijd een leuk karwei.

Maar zoals het spreekwoord luidt maken vele handen licht werk. Lekker bezig mam.

En is de klus zo geklaard. Echt fijn!

Zo te zien is Albert ook langs geweest, met zijn flessen wijn.

Mocht je je afvragen wat mijn taak op zo'n bedrijvige ochtend is? Lijkt me duidelijk. De catering. Je moet het werkvolk goed verwennen. Anders komen ze niet meer terug.

Laat ik dan nu maar eens de allerlaatste herinneringen aan onze vakantie veilig gaan opbergen.

Ja jeetje. Heb je net voor een godsvermogen aan wijn en snijvlees laten bezorgen, kun je zelf alsnog een keer teug naar de winkel. Voor een kuipje boter en koffiepads. Snugger.

Oh maar dit is fijn. De handvatten van mijn rolstoel leidden al een poos een geheel eigen leven. Deze meneer komt daar mooi een komaf aan maken.

De tuin ziet er weer knap uit, met zijn geschoren heggen. Toch mis ik iets.

Misschien kunnen ze me hier helpen?

Stop maar met het posten van foto's van pepernoten in winkelrekken zo rond eind augustus. Praxis tuincentrum heeft gewonnen.

Dit verzamelde ik. Het ziet er veelbelovend uit.

Naaa, kijk aan! Nu is het af.

Mijn lievelingszomerplant. De portulaca carnaval.

Wat kleurrijke bloeiers die niet meteen dood neervallen als ze een dag geen water krijgen.

Zelfs aan deze hoek is gedacht. Ongelooflijk.

En dit dan. Heuse sanseveria's voor het raam. Terug van weggeweest.

Het is allemaal wat hè Saar? Ik snap dat je er een beetje beduusd van bent.

We hadden eigenlijk geen idee wie of wat die Minions waren. Tijd voor Despicable Me 2. Nu weten we het wel. Rekels. Dat zijn het.

Oeh Saartje, ga jij mijn plog voor vandaag maken?? Dat zou handig zijn!

Hm, dat gaat nog wel even duren vrees ik.

Hej hej.

Geen opmerkingen: