dinsdag 14 juli 2015

Plog 195 - Waswijverij om te janken

Wat deed ik op 14 juli 2015?

Ha Snara! Zo te zien gebeurt er alweer van alles in jouw blikveld.

Je hoeft er niet zo zorgelijk bij te kijken hoor.

Met een welgemikte zwieper belandde de kapotte waag in de duobak. De nieuwe weegschaal past PRECIES binnen een tegel. Zoveel perfectie. Dat het bestaat.

Ja dat is lachen hè?

Intussen stort mijn moeder mijn WhatsApp vol. Ze zit midden in een trip down memory lane en wil dat graag met me delen. Alles naar aanleiding van mijn voorgenomen naaiavontuur. Dit jagersjasje maakte ze ooit zelf. Mijn zus en ik hebben het allebei gedragen.

Op de zolder van mijn ouderlijk huis blijken nog veel meer schatten te liggen. Ik kan nu heel goed plaatsen waarom ik nog steeds dol ben op schoenen. Een Imelda in de dop was ik!

Logischerwijs volgen na de spullen de mensen. Dit is Renée (ongeveer 14 maanden) die het designerjasje draagt.
Dit ben ik (ongeveer 24 maanden). Een fashionista avant la lettre.





Hier draag ik een door mijn moeder gehaakt overgooiertje. Het moge duidelijk zijn waar mijn creativiteit vandaan komt. Dat gepook met een breinaald in teckel Trixie kun je negeren. Het oogt bruter dan het was.

Goed, over tot de orde van de dag. Ik breng ook wel eens een pakket wég. Vandaag is zo'n dag.

De Tour zit inmiddels zo in mijn systeem dat ik ook rond vier uur de tv aanzet als Sjrd er niet is. Ik praat Sara meteen even bij over de soorten wielrenners. Zij snapte niks van het onderscheid tussen klassementsrijders, klimmers, sprinters, tijdritrenners en knechten. Typisch een vrouw. Volgend jaar tijdens het EK behandelen we buiten spel.

Die rottige deken moet dit jaar nog op bed liggen, af. Ik zoek alvast de kleuren uit om deze baan af te kunnen maken.

Er is een probleem met sommige was. Die stinkt namelijk. Nadat ik alles fris gewassen heb welteverstaan. Volgens Google moet ik minstens een keer per week een was op 90 graden draaien maar dat doe ik ook. Verder zou ik kunnen bezuinigen op wasmiddel en in plaats van vloeibaar weer overstappen op poeder. Voor de zekerheid draai ik nu een machine op 90 graden met een bol azijn. Ook al zit de geur niet in de machine zelf en lijkt vetluis (ja dat bestaat) uitgesloten. Ik ben bang dat er ooit een natte was te lang op actie heeft liggen wachten en die muffe geur nu voor altijd in sommige kledingstukken is getrokken. Tot zover de memoires van deze huisvrouw.

Laat ik dan nu maar weer eens dit accessoire gebruiken waarvoor het bedoeld is. De sondevoedingsvakantie is ook afgelopen.

Gezellig zo hè?

Hier een zoekplaatje. Hoe snel vind jij Homer en Bart?

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Ik ga Bart en Homer dus niet zoeken he.

Maar ik heb wel een tip voor die muffe was: bij mij was het de waspoeder die te lang open was (het was zo's grote doos van de Makro waar we bijna een jaar mee deden...op een gegeven moment verliest die blijkbaar zijn kracht of zo). Of gebruik je helemaal geen waspoeder?