zondag 26 juli 2015

Plog 207 - Een feestdag met een zwart randje

Wat deed ik op 26 juli 2015?

Hier zien we een hondje met ontembaar jachtinstinct. Even hiervoor was ze in de tuin. Plots stak er een oorverdovend gekwetter op. Toen ik keek waar dat lawaai vandaan kwam, zag ik alles wat vleugels en een hartslag heeft opstuiven uit de heg. En een wit hondje met een bruin bolletje in de bek. Trots liep ze ermee over het gazon te paraderen. "Sara los!" brieste ik meerdere malen. Voor het bruine bolletje was het al te laat. Met de pootjes in de lucht zag ik het nog een laatste keer naar adem happen. Daarna was het gedaan. Sorry jonge merel. Het is de natuur, zegt haar man.

Ja kijk jij maar eens een partij heel schuldig nu. Ge bent gin kat!

Over tot de orde van de feestdag. Voorbereidingen treffen buiten.

Voorbereidingen treffen binnen.

Feestkleedje aan.

En vieren! Nog voor mijn verjaardag.

Ha naef! Wil jij soms ook een stukje vlaai?

Het is geen feest als LouLou niet is geweest.

Dreigende wolken dreven het feestgedruis naar binnen. Geeft niks volgens de naef. Als hij maar iets te mauzen krijgt.

Mijn moeder en haar roedel. Zie ze eens mooi zitten samen.

De naef heeft geen tijd voor sentimentele kiekjes. Hij is druk. Met het stokbrood, mijn lenskapje en een doos stokoude duplo.

Deze twee raken niet uitgespeeld. Het belooft nog een dolle week te worden.

We zijn er. In Parijs. Ik ben blij dat die ontzettende Tour er nu op zit. Mag ik dat zeggen?

Mooi, kan ik nu beginnen in mijn verjaardagscadeau.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De ogen van de naef op die 1e foto haha: "Natuurlijk wil ik een stukje vlaai! Waar blijft die vlaai eigenlijk?!" Wat een schatje :-)

Wat zie jij er trouwens goed en stralend uit! Hopelijk voel je je net zo goed. En je moessie ziet er natuurlijk ook altijd goed uit. Die loperd. Net terug uit Nijmegen weer zeker.

Judith zei

Een naef van Sjrds kant van de familie? Ik meen een familiegelijkenis te bespeuren.