woensdag 29 juli 2015

Plog 210 - Sjómmelen betekent op koopjesjacht gaan

Wat deed ik op 29 juli 2015?

Gisteren waren de aardbeien op. Vandaag niet. Wat een mazzel.

Dit is niet mooi. Zonet scheen de zon nog. Er is van alles te doen in de stad. Ik wil daar op de fiets naar toe.

Met mijn nieuwe schoenen aan. De vraag is hoe bevroren ik aan het eind van de dag zal zijn.

Goed, dan maar niet op de fiets. Ik ben van suiker.

Ah kijk. Het bleek maar een flinke bui. Waar moet ik zijn?

Het straatorgel braakt het hele repertoire van Abba uit. Gezellig!

Het is dus Sjómmelmert. Een tweedaagse jaarmarkt, braderie, rommelmarkt, hobbymarkt, kunstmarkt en liefdadigheidsbazaar in een!

Deze meneer heeft in elk geval een toffe rugzak gesjómmeld.

Dit klopt niet. Steps ligt niet op de route van de Sjómmelmert. Maar mijn moeder moest echt even naar Steps. Uiteraard offer ik me dan op.

Voor dit stuk fruitvlaai offer ik me ook wel op.

 Hoi van ons!

We moeten door. Kunst roven.

En filosofische posters in een keur aan lettertypes bestuderen.

Sara heeft ook een filosofische poster bedacht:

In dit huis kwispel ik
Krijg ik brokjes en stokjes
Mag ik op knuffels kauwen
Wordt er met mij gewandeld
Sneak ik om de haverklap naar boven
Heb ik twee manden
Slaap ik het liefst op het logeerbed

De totale bevriezing is uitgebleven. Dat vier ik met een milkshake. Provocatief hè.

Oh we doen ineens dit weer. Leuk!

Hej hej.

Geen opmerkingen: