zaterdag 1 augustus 2015

Plog 213 - Kapiteins zijn nog geen weermannen

Wat deed ik op 01 augustus 2015?

Het is weekend en de zon schijnt. Mijn benen jubelen.

Door deze mail gaat zo dadelijk nog iemand jubelen, dat weet ik zeker. Hij smacht hier namelijk al maanden naar.

Eerst had ik een korte broek aan maar volgens de kapitein was dat te koud. Ik luister altijd naar de kapitein.

Alvast voorbereidingen treffen voor morgen.

En dan subiet het water op!

Waar het toch wel warmer is dan het op het vasteland leek.

Hoi Solar. We komen toch niet naar je toe dit jaar. Maar op deze manier maken we je toch een beetje mee.

Hé! Maar daar hebben we onze buren!

De buuv maakt wat actiefoto's van ons bootje. Dat is leuk!

En nog meer bekenden! Hoi familie van de buuv!

Eigenlijk is dit veel leuker dan Solar.

Sjrd heeft een reiger gespot. Zonder bril zie ik hem echt niet en met bril op deze foto is het ook gokken.

Inmiddels ben ik finaal uit mijn spijkerbroek gezweet. Gelukkig heb ik een gezellige onderbroek aan.

Sjrd test een alternatieve chillplek op onze immense schuit.

Hé Saar! Jammer dat je nog steeds niet mee kunt hè? We gaan het binnenkort echt een keer proberen. 's Avonds, als het niet zo druk is. En alle vogels slapen.

Eindelijk las ik dit heerlijke boek uit. Ik deed er onterecht lang over. Maar nu heb ik er ook maximaal van kunnen genieten.

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Morgen wil ik weten waar dat boek over gaat! Als ik met die kersenvlaai op de stoep sta. Maar dan weet je dat alvast, want morgen vergeet ik het vast te vragen.

En dan hier een gratis boekentip terug: 'Van je familie moet je het hebben' van David Sedaris. Sowieso een ongelooflijk grappige man. Ook filmpjes op youtube zijn de moeite waard. Maar misschien ken je hem al. Dat hoor ik dan morgen wel.