zondag 2 augustus 2015

Plog 214 - Gewoon verreks goed en alles

Wat deed ik op 02 augustus 2015?

Na een langzame, luie ochtend in en om het huis ben ik klaar voor een middag op het water. Alweer?? Alweer.

Sara is weer klaar voor een middag bewaking en rust. Natje en droogje bij de hand, lekker in de koelte.

Het is echt wel blote benen weer.

Koekoek.

Het nieuwe motortje aan de praat krijgen vergt nog wat oefening en geduld. Geeft niks. Hier zijn is al leuk. Ik voerde een eend mijn kits. Kits? Dat is geen ABN Irène. Je bedoelt klokhuis. Het toeval wil dat een kits wel degelijk ABN is en ook nog een zeilboot is. We zijn rond. En de motor doet het ook nog.

Het wemelt hier van de vogels. Het is dan ook een verrekes goeie plek.

Motor uit, anker uit, ogen dicht.

En na een verrekes lekkere dut weer naar huis. Zo simpel kan het zijn.

Dag Zuidplas. Tot gauw.

Zijn dit onze fietsen??!? Zeker en vast.

Zijn dit onze drankjes? Absoluut! Proost.

Oh kijk, de catch of the day komt juist voorbij zwemmen.

Hij zou zomaar in mijn bisque de homard kunnen zitten. Hoewel? Het lijkt me geen schaaldier.

Wat heb jij?

Ik kan zeggen dat we van plaats wisselden omdat ik dezelfde mooie achtergrond prefereerde. De waarheid is dat ik nogal last had van een opgestoken sigaar. Vanaf dit plekje heb ik de wind mee en iets minder last van gekuch. En de overige gasten ook.

Zelfs een roze avondlucht. Wat een perfect weekend.

Hej hej.

Geen opmerkingen: