vrijdag 7 augustus 2015

Plog 219 - De veelzijdigheid van Baarlo: ga erheen!

Wat deed ik op 07 augustus 2015?

Sara's nacht vloeit probleemloos over in de dag. Liggen. Overal en nergens.

Dat kun je van mij niet zeggen. Deze benen gaan vandaag aan de wandel, in gezelschap van de prepensionado's. Om alvast wat te oefenen.

Maar eerst kap ik het laatste stuk vlaai naar binnen. Rechtstreeks uit de doos. Ontzettend banaal.

Je kunt veel van mijn vader zeggen maar niet dat hij autorijdt als een bejaarde. In tegenstelling tot die lui in dat gele toerautootje voor ons.

Maar we zijn er gekomen hoor. We bevinden ons in de VVV van kastelendorp Baarlo. We zijn vandaag toerist in eigen provincie.

Hier hebben we de oude wasplaats met de bleek. Da's toch skitterend!

Dit is kasteel d'Erp. Omdat ik nog steeds te bescheten ben om van ALLES foto's te maken jatte ik bij uitzondering deze van internet. (De rest is wel van mijzelf.)

Behalve dat het er wemelt van de kastelen is er ook super veel kunst in Baolder.

Dit lijken gewone straatpaaltjes. Maar het zijn Sjèrkes.

Ze zijn met heel veel en ze staan zomaar ergens in een straat. Mijn moeder en ik proberen er twee uit te beelden.

Mijn vader is een beetje cameraschuw. Dat zie je zo.

Leuk idee mam.

Dit soort kunstige knopen kom je ook om de haverklap tegen. Ze zijn van Tajiri.

Nou hier waren we wel aan toe hoor. Paaltjes zoeken, kunst bewonderen en rondstappen in de fikkende hitte maakt dorstig.

Thuis gaan de beentjes dan ook van de vloer.

En worden de verloren zouten aangevuld.

Het is ongelooflijk. Baarlo heeft me zo zen gemaakt dat ik me kan concentreren op mijn boek.

Hej hej.

Geen opmerkingen: