maandag 7 september 2015

Plog 250 - Op naar Kameleondorp!

Wat deed ik op 07 september 2015?

Het is toch nog in orde gekomen met de was. Alles is schoon en droog. Ik denk dat het vullen der koffers nu ook wel gaat lukken.

Op de melodie van Paul Simons Graceland: We are going to Friesland, Friesland, aan het Sneekermeer.

Met de wagen volgeladen (een koffer voor Sjrd, een koffer en twee weekendtassen met medische meuk voor mij) vertrekken we maar een uur later dan gepland richting het hoge noorden.

Maar niet voordat we Saar hebben afgeleverd op haar logeeradres. Volgens mij gaat dit weer helemaal goed komen.

On y va! Of hoe zeggen ze dat in Friesland?

Ergens aan een rafelrand van de biblebelt stoppen we voor een Placeje.

Waar ze tot mijn grote verrassing mijn lievelingsgebak verkopen. 

En weer door. De afslag Staphorst laten we rechts liggen. Een mens moet ook nog dingen te wensen overhouden.

In Terherne moeten we zijn. En zo te zien is hier van alles aan de hand.

Maar wat?!

Volgens mij hebben we een grandioos feest gemist.

Als de vlaggetjes konden vertellen. Of Hielke en Sietse. Maar ik denk dat wat in Terherne gebeurt, in Terherne blijft. We zullen het nooit weten.

Ons onderkomen voor de komende dagen.

Meteen door voor wat boodschappen. Het is niet anders.

Dat doen we in Joure.

Joure trakteert ons meteen op een regenboog. Ik ben nu al fan.

We hebben maar een verdomd fijn huis uitgezocht. Ruim, licht en goede wifi. Sjrd test hem meteen even uit.

Blij in Friesland.

En hondsmoe. De thermostaat staat inmiddels op 23 graden maar pas echt opgewarmd raak ik van het dekbed over me heen. Op tijd naar het mandje ermee.

Hej hej.

Geen opmerkingen: