dinsdag 8 september 2015

Plog 251 - Cultureel in de polder

Wat deed ik op 08 september 2015?

Goedemorgen Terherne! Waar heb je de zon gelaten?

Waar wij de rotzooi hebben gelaten is een retorische vraag. Gelukkig ben ik voldoende uitgerust voor een goed potje puinruimen.

Sjrd gaat intussen een rondje rennen. Ieder z'n hobby.

Zie je? Bijna net als thuis. Dat lijkt me een goed teken.

Ach daar is de mens alweer. Hij heeft het hele dorp inmiddels in kaart gebracht. Super handig.

Het huisje zet ons hele leven op zijn kop. We slapen beneden en leven boven. De badkamer is een donker hokje waar bovendien een lel van een afzuiginstallatie in gemonteerd is. Tegen de tijd dat mijn schmink er in indianenstijl op zou zitten heb ik ook een permanente gehoorbeschadiging opgelopen. Vandaar dat ik het zekerheidshalve even boven doe.

Voor de matige spiegelfoto sjouw ik gerust nog een keer naar beneden.

We zijn weer onderweg en passeren nogmaals deze uitspanning. Er gebeurt erg veel op deze twee vierkante meters. Ik kan ernaar blijven kijken.

Deze uit de kluiten gewassen kop-en-schotel in Joure zijn ook leuk maar toch maakt het minder indruk dan zo'n vunzige caravan. A dirty mind is a joy forever.

We laten Friesland alweer achter ons vandaag.


Onze bestemming ligt namelijk in Flevoland. We gaan daar eens een fijn stukje cultuur opsnuiven.

Een stap binnen de poorten van Bataviastad gezet en meteen de Sissy-Boy winkel zien opdoemen. Ja, ik kan daar heel blij van worden.

Om met Sjrd te spreken "de druk is eraf nu." Persoonlijk vind ik dat nogal overdreven.

Alweer La Place? Ja joh. Prima concept. Altijd wat lekkers te kiezen.

Dit truitje hoop ik tijdens de indian summer zeker nog te dragen. En anders is het mijn eerste stuk voor volgend voorjaar.

Volgens mij zijn we wel zo'n beetje klaar hier. Mijn hypo vertelt me dat ik in ieder geval klaar ben. Zul je altijd zien. Een interventie van je eigen lijf.

Maar zeg nou zelf. We hebben goed ons best gedaan.

We werpen nog een blik op deze schuit en keren daarna met rasse schreden terug naar Friesland.

Hier zijn we neergestreken in een alleraardigst etablissement in Hindeloopen. Van de reis ernaar toe en de schitterende omgeving heb ik helaas niks meegekregen. Maar het was wel een lekker dutje.

We hebben echt geboft met deze keuze. Goede sfeer, lekker eten. En zelfs Friese whiskey van het vat van Us Heit.

Ik buig me over de zwarte kip en hij smaakt me ook nog. Het kan verkeren in Hindeloopen.

Hej hej.

1 opmerking:

Jannie zei

Haha, je kan natuurlijk alleen maar "cultureel in de polder" zeggen als je deze week een klein beetje Pieperfestival mee pakt in Emmeloord :P Altijd welkom natuurlijk!! xxx