donderdag 24 september 2015

Plog 267 - Ingemaakt door een peuter

Wat deed ik op 24 september 2015?

Morgen. Weer een heel ander gezicht zo hè? Meteen maar door naar het ziekenhuis dan? Hè gezellig.

Het schiet goed op. We zijn er al bijna.

Zij die gemondkapt in de het damestoilet zichzelf staat te fotograferen groet u.

Hier speelt het zich deze keer allemaal af. Ik kom voor een afspraak met mijn internist, voor een suikercheck. Hij loopt alweer vertrouwd uit. Geeft niks. Ik zit hier goed, niet zenuwachtig te zijn. Dat is voor de verandering ook wel eens fijn.

Wat ik eigenlijk kom doen, vraagt de beste man vrolijk. Nou uh, misschien kun je mijn teennagels vandaag even lakken?

Ik heb netjes gevraagd of ik een foto mocht maken, voor mijn plog. Zonder zijn hoofd. Vond hij allemaal prima. "Moet je hier geen foto van maken?" vraagt hij met de stemvork aan mijn teen. Nou, oké dan. En laat dat lakken maar zitten. Dat komt in het voorjaar wel weer.

Ik hoef zelfs niet hierheen! Zo voelt zo'n flitsbezoek aan het ziekenhuis toch een beetje nutteloos.

Nog snel wat te drinken uit het koelschap grissen.

En wegwezen!

Sara heeft altijd zin in een wandelingetje en ik snak nu ook wel naar wat frisse buitenlucht.

De rollen zijn weer goed verdeeld. Zij hangt de ontembare wildebras uit en ik hijg er zwalkend achteraan in een poging het gebrek aan opvoeding vanmiddag in een klap goed te maken. Kansloos.

Gelukkig is Nglq thuis en kunnen we even bijkomen met respectievelijk warm en koud water. Jss is er ook (waar zou hij anders zijn, op zijn werk?!) en blijkt dol op spelletjes. Hij is een kei in memory. Of ik ook een potje wil verliezen?

Heel graag!

Geen idee hoe het komt maar ik heb zin om het vanavond weer eens te proberen. Dat hele proces van koken en opeten. 

Het scheelt al een hoop gedoe dat Albert voor ons verzonnen heeft wat we moeten eten, welke dingen we daar voor nodig hebben en alles in onze keuken heeft uitgestald.

Wie wil dit nou niet eten?

Het is mij een raadsel waar die tweede vork vandaan komt maar al het eten zit nu in mijn maag! Misschien probeer ik het morgen wel weer.

Hej hej.

Geen opmerkingen: