vrijdag 25 september 2015

Plog 268 - What's in a name

Wat deed ik op 25 september 2015?

De zon is vol aan. Het belooft een mooie dag te worden.

In de brievenbus vind ik het CFcenTRaal. Op de rechterpagina staat mijn column aan Arian. Daar is niks geks aan. Maar op de linker pagina staat nog een keer mijn naam. Alleen dan van iemand anders. Ik vind dat erg grappig. Irène is niet bepaald een veel voorkomende naam. CF is een ziekte die niet heel veel voorkomt. En dat er dan precies in dat kleine clubje twee mensen rondlopen die dezelfde naam dragen. Incroyable.

Sara vindt namen maar onzin. Vroeger heette ze Maya. Maar tegenwoordig reageert ze ook op Brokjes, Koekje en Sondevoeding. Of ze negeert me. Net hoe het uitkomt.


Een foto die is geplaatst door slomeneri (@slomeneri) op

Zo zou ik eruit zien als ik een Peanuts karakter was.

Maar zo zie ik er in het echt uit.

Vandaag ruik ik naar een vleugje suède.

En ik lunch met boterhammen met muizenstrontjes.

Ja hond, als ik jou was zou ik ook even met mijn blote billetjes in het gras gaan zitten. Die r in de maand is nog niet zo hardnekkig hoor.

Oh. Zo te zien moest hier iemand van zijn peuken af.

Broodtechnisch zitten we weer geramd de komende tijd.

Natuurlijk gooide ik Sjrd ook even door de peanutizeme-machine.

We zouden nu eigenlijk een vrijmibo moeten houden maar het werk is nog niet af.

"Oorlogsschip. OORLOGSSCHIP." Ik wind met erg op over het feit dat ze het nu nog niet zien. Ik zag het woord al zonder de gekochte R en L. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal. Dat geldt ook voor oorlogsschepen.

We kijken College Tour met Anton Corbijn. Hier praat Bono maar ik denk dat het George Michael is die zich voordoet als Bono.

Gelukkig is het weekend nu echt begonnen. We zijn er aan toe.

Sjrd moest even iets opzoeken op YouTube. Voor we er erg in hebben zijn we verdwaald in de diepste krochten van de jaren '80. Was het nog maar de jaren '80.

Hej hej.

1 opmerking:

Ydnas zei

Oh de 80's! Heerlijk :)