dinsdag 29 september 2015

Plog 272 - Zweeds genieten

Wat deed ik op 29 september 2015?

Zoals altijd, mezelf douchen en aankleden. Dit keer redelijk vroeg op de dag zelfs.

Ik word zo opgehaald. Sara ruikt al door wie.

Mijn moeder en ik zijn onderweg. Waarheen leidt onze weg?

Naar het pittoreske Heerlen.

Voor een aangenaam stukje Zweedse woonbeleving.

Maar niet voordat we het bouwpakket van mijn rolstoel in elkaar geklust hebben. Daar begint het al.

Mijn moeder voelt zich meteen overal thuis, dat zie je zo. Staat je leuk, die keuken.

Sjrd voorspelde het al. "Hnn neemt vast en zeker een soepie."

Ik neem iets dat verdacht veel lijkt op een uitwerpsel.

Wat is een naaister zonder stofjes? Ik sla bescheiden in.

Volgens mij hebben we (lees: ik) nu wel alles.

Oh nee! Nog een schoep sneppen.

Er zit dus een rat in mijn keuken! Wat moet ik doen?

Hier gaan we voortaan niet alleen koken maar ook medisch doen. Dan is het allemaal wat minder in het zicht.

Nou, proost di mama!

Deze stukgereten stinkers verhuizen naar de kliko. Het is mooi geweest.

Zo te zien is Sara er niet heel rouwig om.

Volkomen begrijpelijk. Een nieuwe rat en een nieuwe teckel!

Nieuwe knuffels zijn vet spannend. Daar moet je op z'n tijd naar blaffen.

Hela, wat gebeurt hier?

Het was weer een intens vermoeiende dag.

Ik geniet intussen nog even van de opgeruimde balie.

Ha mens! Zit jouw werkdag er eindelijk op? Jouw baas laat jou maar hard werken.

Niet te doen, die kaas.

Hej hej.

1 opmerking:

Judith zei

Meteen UB40 in mijn hoofd...