donderdag 8 oktober 2015

Plog 281 - Een nachtje extra is nooit leuk

Wat deed ik op 08 oktober 2015?

Goedemorgen. Kijk eens! Ik heb geen zuurstof in en ik leef nog. Toch een meevaller.

Al dagen kijk ik tegen die afgezaagde zonnebloem aan. En dat witte kastje. Wat zou er toch inzitten?

We doen het eigenlijk al bijna een week verkeerd om met die zuurstof. Als ik op bed lig blijft mijn saturatie netjes, zodra ik in actie kom zakt hij. Pas vandaag heb ik een verlengslang gekregen. Zodat ik een snuf kan nemen als ik van mijn bed kom. Al doende leert men.

Dit is de enige witte jas die voor de gezelligheid aan mijn bed zit. Mijn CF-verpleegkundige komt een praatje maken en uitleg geven over een nieuw protocol. Ik ben haar proefkonijn. Voorheen moest ik altijd naar het ziekenhuis om een antibioticumspiegel te laten prikken. Vanaf nu kan ik het thuis doen, zelf. Ik moet een druppel bloed op een speciaal vel aanbrengen en die opsturen naar een ziekenhuis in Den Haag. Daar beschikken ze over de juiste apparatuur om die bloedspot te bepalen. Vet handig.

Ik doe even alsof ik ingespannen het protocol lees.

Weer sprayen. Weer post!

Er komt geen bezoek vanmiddag en inmiddels heb ik gehoord dat ik ook niet naar huis mag. De apotheek kan de medicijnen voor thuis pas morgen bereiden. Snotvergeme!

Het maakt me allemaal een beetje opstandig. Van de weeromstuit doe ik de deur van mijn sluis open. Fuckers!

In mijn duiventil blijven mokken heeft geen zin. Ik ga gewoon zelf op pad.

Dit is het planbord op de afdeling. Alle artsen, verpleegkundigen, ander personeel en patiënten staan erop genoemd. Mijn eigen naam staat scheef op het gele blokje geplakt. Ik denk dat het wil zeggen dat ik morgen echt ontslagen word.

In de kelder is het een drukte van belang. Allemaal gymschoenen, gele shirts, een hoop lawaai en een zweem van zweet.

Er wordt hardgelopen. En er zijn prijzen.

Een iemand heeft zich zelfs moe gemaakt op een spandoek.

Ik laat de renners even voor wat ze zijn. Mijn portemonnee jeukt.

En ik lijd aan een droge bek. Tijd voor verse kauwgom.

Hier gooien ze hun witte uniformen in als hun dienst erop zit. Hoeveel vergeten stethoscopen zouden er op jaarbasis verzameld worden?

Ik ben inmiddels in de kelder beland. Hier vinden vooral de niet medische zaken plaats. Wat mij betreft een goede plek.

Terug op de afdeling blijkt de hardloopwedstrijd afgelopen en de grote wisselbeker op de balie te staan. Heeft het team van B3 West gewoon gewonnen! Ik ben zo onder de indruk van de overwinning dat ik pardoes de verkeerde kamer inloop. Hilariteit alom.

Mijn stuk gebak heeft een brute noodlanding gemaakt. Het smaakt er niet minder om.

Sjrd is er lekker vroeg. Zo fijn! Mijn warme maaltijd is zelfs nog warm. Eet jij hem maar lekker op. Ik zit nog vol van mijn gebak en ga zo alweer aan de sonde.

Hoe zat we het zijn, hoe vermoeiend zo'n ingelast weekje Utrecht ook is, we maken er altijd het beste van!

Maar dat kastje. Dit blijkt er achter het deurtje te zitten. Wat een anticlimax.

Sara wordt intussen tot op het bot verwend. Heel goed.

Hej hej.

1 opmerking:

Mara zei

Zijn dat de nachtjaponnen van de Hema die ik in 2007 ook in het rose en blauw kocht voor de opnames in het UMC ;)?

Fijn dat je weer thuis bent! Liefs.