zaterdag 24 oktober 2015

Plog 297 - Plog met hoog mannelijk gehalte (behalve de mat)

Wat deed ik op 24 oktober 2015?

Goedemorgen! Met de ambitieuze planning die ik voor vandaag in mijn hoofd heb zit er maar een ding op: de dag fris beginnen. Best lekker eigenlijk.

Sara is minder ambitieus. Gelukkig is zij niet bij mijn plannen betrokken en kan ze gewoon blijven liggen.

Waar gaan we eerst heen?

Naar de Gamma. Om te klussen?

Nee, om te matten. Sjrd maakt er meteen een lekkere workout van door alle vloerkleden uit de schappen te trekken. Maar ik ben nog niet overtuigd.

Door naar Kwantum. Waar ze iets donkergrijs noemen wat gewoon grijs is. Maar geen enkel grijs is zwart. Ook bij de buren van Leenbakker ligt niks naar onze zin.

Dus. Terug naar de Gamma. Sjrd vindt inmiddels ieder kleed prima. Deze van Jan des Bouvrie wordt het. Moeten we er dan eigenlijk niet meteen twee kopen? Nee dan had het er wel op gestaan vermoed ik.

Lekker bezig Sjrd! Fijn dat jij het regelt. Heel masculine ook.

Dit. Zo had ik het in mijn hoofd. Niks meer aan doen. Het liefst ging ik de hele middag op mijn nieuwe vloerkleed liggen. Maar dat kan niet.

Er moet namelijk een zeilbootje uit het water worden gehaald.

Ik denk dat het zo gegaan is.

Het is druk met takelen vandaag. Op zich logisch, zo aan het eind van het vaarseizoen. Volgens mij zijn we aan de beurt.

Toe maar bootje, zwem maar even over de banden heen.

De trailer staat al klaar.

Daar komt hij al aan gezweefd. Fantastische techniek dit. Ik kan er de hele dag naar kijken.

De onderkant ziet er nog prima uit zeg. Alleen een beetje vies, verder niks.

Nog even vastmaken met de spánbándjes en dan kunnen we.

Mijn moeder: "Wil Sjrd dit niet zelf doen?"
Ik: "Volgens mij wil pap dit veel liever zelf doen."
Sjrd: "Je moet mensen laten doen waar ze goed in zijn. Ik delegeer wel."

Ze zoeken het zich maar uit buiten. Binnen is er thee. En taaitaai met kruidnoten.

Missie mat voltooid, boot uit het water en in de winterstalling. Dan mogen we best even met de beentjes omhoog.

Wat Sara betreft mag de mat ook blijven. Super zacht en alles. Woef.

Op advies van enkele kenners zetten we ons schrap voor een avond Breaking Bad bingen. En warempel, na drie afleveringen is er inderdaad een hoop gebeurd en zitten we er beter in.

Zie je het verschil? Nog maar een tas op de bank en een kaal lijntje! De Meropenem is alvast ingelopen. Dat schiet op. Het zal stil zijn in bed, zo zonder koeltas tussen ons in, maar ik denk dat ik er toch aan kan wennen.

Hej hej.

1 opmerking:

Ingrid Cornelis zei

Veel beter deze mat!
Wij zijn uiteindelijk in Echt geslaagd bij de Gamma...