zaterdag 31 oktober 2015

Plog 304 - Ermelo ligt niet bij Almelo

Wat deed ik op 31 oktober 2015?

Goedemorgen! Het is CF-dag en ik heb mijn nieuwe kleren aangetrokken.

Goedemorgen. Het is CF-dag en ik heb andere kleren aangetrokken. Dat komt ervan als je jezelf vlak voor vertrek nog even onder kotst tijdens het sprayen en hoesten.

We zijn toch nog allemaal schoon en vers gekapt in de auto geraakt. Op naar Ermelo!

Ik oordeel niet over de auto voor ons. Ik verbaas mij slechts. Waar ik mij ook over verbaas is dat Ermelo op een steenworp afstand ligt van het geografisch middelpunt van Nederland. Het voelt namelijk veel verder.

We zijn er. Altijd weer een heerlickheijd.

Gaan we een speurtocht doen of zo?

Hoi gezellige meisjes van de NCFS-balie! Wat fijn om weer eens een levend gezicht bij een e-mailadres te zien.

Oh we zijn begonnen. En wie zit daar te shinen op het podium? Ntn! Hij vertelt hoe het is om mee te doen aan wetenschappelijk onderzoek.

Na het plenaire gedeelte kun je een informatieve workshop volgen. Ik heb gekozen voor een workshop bijkletsen met Frd. Heel leerzaam.

Hier staat het zo meteen weer vol met mensen.

Reden voor mijn vader en Sjrd om even een luchtje te scheppen. En over water te lopen. Omdat het kan.

Voor de tweede workshopronde hebben we ons ingeschreven voor CF en hygiëne. Waar mijn ouders mij vroeger gewoon in plassen lieten zwemmen (en ook wel eens zonder eten naar bed stuurden) mogen de hedendaagse CF-kinderen vaak niet eens meer kikkervisjes vangen in een boerensloot. De hamvraag is dus: wat is wijsheid? Kan het witter dan wit? En moet het witter dan wit? Het antwoord ligt vrij voor de hand. Gebruik je gezond verstand. En probeer het los te laten. Het leven moet er toch overheen. Dat houd je niet tegen.

Laten we dan nu maar eens lekker aanvallen op het buffet!

Alles op. Volledig op de hoogte. Lekker bijgekletst. Veel gelachen. Mooie herinneringen opgehaald. En met een hart vol hoop en motivatie weer naar huis. Topdag!

En dan wacht thuis ook nog dit op je. Naaaaa. Dank jullie allemaal weer wel zeg. Ik word er verlegen van.

Poppetje! Heb jij ook een leuke dag gehad? Cn en Mrl hebben weer fijn met jou gewandeld in elk geval. En nu mag je best nog even bij mij op de bank. Om de dag af te knuffelen.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Sarah zei

Die eerste gekozen workshop lijkt me ook absoluut de beste :D
En wat lief al die kaartjes! Fijn!

Anoniem zei

Wat grappig, ik zie dat mijn zoon ook op de cf-dag was ;) Leuk die foto's bij frd op tafel.
Nog bedankt voor je berichtje op fb. Erg fijn al die info.
Groetjes Ellen

Anoniem zei

Het was leuk om je vluchtig ;) weer in het echt te zien. Ik dacht al bij de eerste foto van je kleding van de CF dag dat het aan mij lag dat je kleding er anders uitzag, maar ik hoef nog niet aan mezelf te twijfelen.
Groetjes Erna