donderdag 12 november 2015

Plog 316 - Vluggertje Utrecht

Wat deed ik op 12 november 2015?

Zeg Sara, ben je op stap geweest vannacht en lig je nu uit te kateren op het kleed?

Ah gelukkig, we doen het allebei weer. En mijn nieuwe vest doet het ook goed.

Oh, rood met blauwe draaideuren. Dit lijkt verdomd veel op een bekende Utrechtse locatie.

Een tosti van Huffels. Nu weet ik het zeker. We zijn weer in het UMC. De mic key man heeft vandaag al een gaatje.

En dan nu een potje wachten. Ik ben de eerste patiënt van het middagspreekuur en het loopt nu al uit.

Het goede nieuws is dat er geen ontsteking zit. Maar eigenlijk wist ik dat al want ik heb geen koorts en rondom het gaatje ziet het er rustig uit. Daarmee wordt het decubitus-achtig plekje aan de binnenkant van mijn maag steeds waarschijnlijker. En dat moet rust krijgen. Daarom wordt er geen nieuwe mic key button geplaatst maar loop ik voorlopig weer met een charmant slurfje uit mijn buik. Het voordeel daarvan is dat het sondeslangetje gemaakt is van erg flexibel materiaal
en zodoende heerlijk meebeweegt in mijn maag. Daar voel je overigens niks van. Nou, vooruit met de geit maar weer.

Iemand nog een kop thee? Of een kunstwerk?

Wow, er raast een roze jas langs. Die zag ik nog niet eerder.

Nu is het zaak in de juiste taxi te stappen en fileloos het zuiden te bereiken.

Gelukt! Lekker tussen mijn eigen rommel aan de gang.

Ik heb erg veel behoefte aan kaarsjes vanavond. Sjrd komt pas laat thuis, de laatste weken van het jaar zijn vertrouwd hectisch.

Maak het maar gezellig jongens.

Ik heb een fascinatie voor mensen met dubbele namen. En dan heb ik het niet over Dirk Jan of Anne Sophie. Het gaat om de voornaam in combinatie met de achternaam. Jan Jansen, Joost Joosten, Frans Fransen, Sjoerd Sjoerdsma, Taeke Taekema, Remmelt Remmelts. Waarom? Was er een praktisch oogpunt? Was er humor in het spel? Zoveel vragen.

Hej hej.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vrees dat op mijn paspoort en mijn credit card Peter Peters staat...

Irène zei

En dan anoniem reageren! 😂 Dan moet het zeker met humor te maken hebben. 👍🏻

Judith zei

Die laatste alinea :-D
Ik vraag me dat ook weleens af.

Ydnas zei

Wat dacht je van Geert Gordijn, verslaggever van RTL 4 ;-)

Ydnas zei

Overigens geen dubbele naam maar wel hilarisch. Ik had even het hele dubbele namen idee niet door, blond he!