zaterdag 14 november 2015

Plog 318 - Geef mijn pepernoot maar aan Fikkie

Wat deed ik op 14 november 2015?

Goedemorgen wereld. Je wordt er niet mooier op zo hè?
Maar laten we in vredesnaam de humor bewaren. Zonder humor zijn we verloren.

Wij gaan er in elk geval een fijne dag van maken. Samen lekker op pad. Met liefde en alles.

Als dit de jeugdraad van elf niet is! Hup jongens, in de polonaise!

Ons plan is om naar Venlo te gaan. Maar zijn de tunnels nou open of dicht?

Open! Dat scheelt nogal wat kilometers.

Alweer naar die verachtelijke Primark geweest? Yep. Voor die andere wollen legging.

We stoppen ook nog even bij WE.

Waar Sjrd past en ik zijn kleedhokje bewaak.

Genoeg gelopen en gekocht. Tijd voor een borrel.

En een hapje eten! Wat is het lang geleden dat we dit deden. In de zin dat ik ook iets eetbaars bestelde. Voor een pannenkoek van de kinderkaart is het nog een flinke jongen. En hij kan natuurlijk niet tippen aan de baksels van mijn vader.

Boven onze hoofden klinkt het gezellig. Een of andere harmonie of fanfare staat een gezellig moppie muziek te träöte. Deze jongens werken denk ik even aan de conditie van hun keel. Die moet goed gesmeerd blijven. In Venlo houden ze ook erg van de vastelaovend.

Zie je wel. Het gaat helemaal los daar.

Wij gaan weer op huis op aan.

Vorig jaar of zo vond ik in deze betaalautomaat een vergeten creditcard. Na wat speurwerk kon ik hem naar de rechtmatige eigenaar opsturen. Als dank kreeg ik een goed gevulde iTuneskaart. Helaas is de gleuf vandaag leeg.

Precies op tijd thuis voor de tweede sprayronde.

Da's ook typisch. Net nu we dit vanaf vandaag legaal mogen eten heb ik er geen zin meer in. Door met de kerstkransjes dan maar?

Kom Snaar, nog een laatste kus en dan gaan we lekker naar onze eigen mandjes. De wind giert om het huis. Wat is er dan lekker dan onder je dekbed kruipen en nog wat lezen?

Hej hej.

1 opmerking:

Ydnas zei

Je legging staat super leuk!!