dinsdag 17 november 2015

Plog 321 - Naar Sittard met een missie

Wat deed ik op 17 november 2015?

Goedemorgen! Ik heb een spijkerbroek aan. Dat kan maar een ding betekenen: tijd voor een uitje!

Maar eerst natuurlijk dit hier even afhandelen.

En weer klaar.

Sara heeft haar witte joggingpak aan. Zij blijft thuis.

Een bocht verwijderd van mijn ouderlijk huis. En dan dit.

Mam en ik zijn op ons jaarlijks uitje naar de kerstmarkt in de Sittardse kringloop. Goed voor uren kijkplezier.

Dit stalletje zou ik bijna meenemen. Vanwege de engel.

En dit rendier ook. Het is maar goed dat we geen schouw hebben. Al is die ook te koop.

Kun je het vinden mam? De grap is dat mijn moeder en ik op pad gestuurd worden door mijn vader. Hij ziet zijn collectie kerstballen voor buiten graag groeien. Gelukkig houden wij wel van een partijtje schuimen door de kringloop.

Volgens mij wilde iemand van zijn of haar badeendjesverzameling af. Dat heeft toch iets tragisch.

Laten we dan meteen ook maar even naar de Action gaan, als we toch in de buurt zijn.

Serieus? Is dit echt alles? Voor ons samen ook nog? Het kan dus wel.

Och jee. Dit ziet er niet goed uit.

Ik ben zo'n vrouwtje dat nooit weet aan welke kant de tankdop van haar auto zit. Maar aan de andere kant ben ik ook weer niet zo'n vrouwtje dat niet zelf durft te tanken.

We schrijven midden november maar het ijskarretje heeft nog steeds elke dinsdagmiddag een klant aan het overbuurjongetje van mijn ouders.

Wij zitten toch al een poos in de taaitaaifase.

Ha vriendin! Omdat je zo goed op het huis gepast hebt krijg je een nieuwe knuffel.

Oi, binnen een kwartier heeft Houdini hem alweer open.

Mijn vrienden van Sorgente hebben lekker meegedacht. Dit paarse koppelstuk zorgt ervoor dat er voorlopig niet meer gelekt gaat worden. Top!

Hej hej.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

In de meeste auto's gaat het lampje branden, aan de kant waar dus de tankdop zit. ��

JW zei

Klopt, er is een trucje voor.
Zie ook http://lifehacking.nl/onderweg/aan-welke-kant-zit-de-brandstoftank/

Vnn zei

Bij mij is het trucje: de kant waar ik zit (in mijn auto dan). Maar het probleem doet zich meestal alleen voor als je te veel auto's hebt want als ik in de auto's van R rijd weet ik het ook nooit en gok ik 9 van de 10 keer fout (waarom maken ze die slang dan niet langer, denk ik dan..zal wel door een man ontworpen zijn, zo'n tankstation).