maandag 30 november 2015

Plog 334 - Het geheime recept voor de lekkerste wafels

Wat deed ik op 30 november 2015?

Ik vroeg me al de hele maand af waar hij bleef maar hier is hij dan toch eindelijk: de cold november rain.

Ha Sara, wat lig jij alweer je tong uit te steken?

Toe maar, gooi het er maar uit.

Ik ben gelukkig helemaal uitgerust. Heb ook geen tijd om moe te zijn. De goeroe is er dan wel niet, ik ga zo toch sporten. Dat is nogal wat.

Wel snotvergeme! Alle loopbanden bezet. Hoe kan dit?! Huilend kruip ik op een hometrainer. Ik HAAT fietsen. Als de evolutie gewild had dat we ons standaard fietsend verplaatsten hadden we inmiddels wel een zadel tussen onze benen gehad.

Als blikken konden doden. Hoewel ik niemand het hiernamaals in wens maar wel tenminste een heerschap van de loopband af. Mijn loopband. Nu!

Na het zuur komt het zoet. Al mijn zintuigen vertellen me dat mijn moeder alvast begonnen is met wafels bakken. 

Nou laten we dan meteen maar eens proeven. De harde wafels zijn goedgekeurd.

Tijd voor de volgende batch. Boter smelten.

Eieren, vanillesuiker en gewone suiker in een kom. En vergeet vooral niet een ei in de gootsteen te laten glippen. Daar gaan de wafels echt lekkerder van smaken. Let maar op.

Aan de slag met beslag voor zachte wafels.

Het is kinderlijk eenvoudig. We zijn alweer aan de laatste hoopjes beslag toe.

Proefronde twee. Nog lekkerder dan de harde wafels!

We verdelen de poet eerlijk en met twee gevulde zakken vertrek ik naar huis. Het enige nadeel van zo'n bakexercitie is dat je zelf ook als een enorme wafel ruikt.

Ik heb toch wel wat hoofdpijn van die bakwalm gekregen en mijn luchtwegen zijn ook een beetje overprikkeld. Gelukkig is daar tegenwoordig een handige oplossing voor.

De avond keutelt lekker voort. Met wafels. En er zijn Sluipschutters.

Hej hej.

Geen opmerkingen: