zaterdag 5 december 2015

Plog 339 - Rijmen en dichten zonder mijn hempje op te lichten

Wat deed ik op 05 december 2015?
Dat laat ik in deze plog graag zien!

Vol verwachting klopt Sara's hart,
ze zit te wachten op de bank, met smart.
Waarop precies mijn suikerbeestje?
Zeker op Sint Nicolaas' feestje!

Een muis met muizen voor mijn neus,
al ga ik ze niet allemaal opeten, heus.

Sjrd is nog even snel aan de zuig,
er vlogen te veel haren tegen zijn huig.

Zo'n joggingbroek kan dan lekker hangen,
soms mag je best naar wat meer verlangen.
Met een kek rokje om het lijf,
ben ik toch een iets lekkerder wijf.

Hela zoveel spullen, wat is dit nou weer?
Het lijkt wel een volksverhuizing deze keer.

Met de drukte op Neerlands wegen valt het erg mee,
zit iedereen al rondom de haard, vol spanning of tevree?

In de auto is de sfeer om te snijden,
Als we nou maar niet verkeerd rijden!

Zo kom je er maanden niet, zo rijd je er elke week,
vandaag kiezen we links maar niet voor Sjrd naar rechts keek.

Het uitzicht vanaf de Westpoint blijft telkens betoverend en feeëriek,
zolang ik meer niet teveel en vaak de diepte in spiek.

Sara heeft haar plekje uitgekozen,
op V's sjaal is het goed verpozen.

Wacht eens even, waar bevind ik me nu dan weer?
Het lijkt wel een jungle deze keer!

In Tilburg staat de beste sprayhoek van het land,
een goede stoel, stroom en uitzicht, alles bij de hand.

De pakjes wachten ondertussen geduldig in het vensterraam,
alleen staat op geen enkel cadeautje nog iemands naam.

Eerst wordt er gedronken en gegeten,
dat mogen we beslist niet vergeten.

Met in mijn achterhoofd het stellig verkondigde "ik hoef niet mee te eten",
snoep ik hier smakelijk wat van mee, ondanks mijn knagende geweten.

Dan nu allemaal even lachen naar het vogeltje graag,
mijn plog drukt ook vanavond zwaar op mijn maag.

Sara pikt intussen steeds meer ruimte in,
en vindt in Ll een lieve vriendin.
Maar ook V zou haar wel als huishond willen,
de vraag is hoe zwaar Zrj daaraan zal tillen.

Nee maar, een heuse lamsstoof in Guinnessbier,
ik omring me met culinaire toppers hier!

De toet dat laat zich niet verhullen,
is ook werkelijk om te smullen.

Na het eten kunnen we dan eindelijk van start,
hierop wachten we al de ganse avond met smart.

Bs bewaakt zijn gewonnen pakjes met zijn leven,
hopelijk hoeft hij er geen een meer af te geven.

Ll dobbelde een letter en lekkere doppinda's bij elkaar,
maar ze kan ze beter niet eten, anders is ze de sigaar.

Het pakje met de mondharmonica,
belandde als gehoopt bij muzikale Zrj.
Op zijn naam hoort beslist geen trema,
maar past toch echt precies in dit rijmschema!

Ons Saartje oogt inmiddels als een heus cadeautje,
haar oren van chocola en haar neus als een knapperig nootje.

Nog een laatste plasje op de best bewaakte wc van het land,
Big Brother heeft echt alles in de hand.

Dag lieve mensen, dank voor de gezelligheid met elkaar,
hopelijk doen we dit nog een keer het volgende jaar!

Hej hej.

1 opmerking:

sarah zei

Wauw, ik had pas bij je outfit foto door dat alles rijmde. Briljant :D en hoe gezellig deze dag!