zaterdag 12 december 2015

Plog 346 - Een dag met allerlei wendingen

Wat deed ik op 12 december 2015?

Het kan maar een keer per jaar en vandaag is toevallig die dag. Dus we beginnen natuurlijk hiermee!

Ha gezin. Wil het lukken met de broodjes?

Ik heb ontzettend zin in de dag. Er staat van alles op het program.

De buuv is jarig en Sjrd stopt nog snel een kaartje in de bus.

Dan kunnen we op pad. Op naar het noorden.

Mijn gelaatskleur is inmiddels bijna transparant. Ik kan er niet mee zitten.

Zeg me dat het niet waar is?! Deze deuren? Op zaterdag? Ik dacht dat we iets leuks gingen doen??

Dit heeft vooralsnog weinig leuks in petto.

Rustig nou maar. Ik hoef alleen even iets op te halen.

Daarna ga ik er weer als een haas vandoor. Hoe gezellig ze hier ook gesierd hebben.

Zie je wel? Toedeledokie!

Wow, Sjrd staat zelfs op een invalidenparkeerplek. "Ja, ik ben toch ook met een invalide hier of niet dan?" Yo.

Onze vrienden wonen een kippeneind van het ziekenhuis vandaan. Ideaal.

Hoi Dnj! Wat staat je vader daar nou te doen?

Sara's vader is intussen druk met het kuisen van zijn auto. We weten nu 100% zeker dat Sara echt geen eten verdraagt op het moment van transport.

Er staat een half opgetuigde boom in de kamer. Mijn handen beginnen meteen de jeuken.

Het hondenkind heeft inmiddels een plekje gevonden waar ze bij kan komen van de barre tocht. Ze ziet nog steeds een beetje groen.

Skon boompje! We weten hier nog niet dat we heel blij gaan zijn met deze foto. Maar echt.

Tijd voor een potje pesten. Team Dnj en Irène tekent voor de overwinning.

En dan zeilt de kerstboom naar beneden. Zomaar. Tot twee keer toe. Het is even zonde als hilarisch. Er vallen gelukkig geen gewonden.

Laten we dan maar een wensballon oplaten. Daar kan toch niet veel mee misgaan? Sara, inmiddels volledig hersteld van haar kotspartij, is druk met heel andere dingen.

Witte dingen in een hok. Cato of Bram heeft het hazenpad al gekozen. Cato of Bram zit stilletjes in een hoekje te bidden dat dat grote witte monster buiten de omheining blijft.

En jongens, wil het lukken?

Nee. De wind heeft gaten in de ballon gebrand. We zien al onze wensen in rook opgaan.

Gelukkig wonen er in Dnjs bed heel veel toffe mini My Little Ponies.

En ik mag voorlezen uit De Gorgels. Dat maakt een hoop goed.

Kt heeft zichzelf weer overtroffen in de keuken.

Sara heeft zichzelf naar een hoger plan getild.

Bedankt weer voor de gezelligheid, gastvrijheid en hilariteit mensen! Het is nooit saai met jullie.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Mara zei

Fantastisch boek; de gorgels. Zoonlief kreeg het ook van Sint. Slechts op bezoek in het UMC is altijd goed! Liefs.

Petra zei

Vind jou plogs echt geweldig om te lezen grote petra

Petra zei

Groetjes bedoel ik