vrijdag 25 december 2015

Plog 359 - Mijn vaders gebraad

Wat deed ik op 25 december 2015?

Voor ons is het een dag als alle andere. We doen niet aan kerststollen en andere ontbijtfrutsels. Sterker nog, we ontbijten niet eens tegelijk.

Zie je? Alles gaat gewoon door. 

Hij zuigt, ik plog in mijn pyjama.

Omdat ik niet de hele dag in mijn pyjama rond kan dolen heb ik toch maar iets anders aangetrokken. Al scheelt het qua comfort niet veel.

Op naar de kalkoen van mijn vader.

Wij leggen onze pakjes ook nog onder de boom. Wat denk je mam, is d'n hoop groot genoeg zo?

Ik sta hier op het punt om aan mijn tweede wafel met slagroom te beginnen. Gekkigheid.

De cadeautjes worden in een bescheiden tempo uitgepakt. Zo zijn we er lekker lang mee in de weer. Net op het moment dat mijn moeder verschrikt uitroept dat de soep niet op smaak is, pakt ze dit cadeau uit. Dat belooft wat voor volgend jaar.

Aan knuffels voor Sara geen gebrek. Evenals stokjes.

Goed te doen zo, heel goed te doen.

Ook voor Sara ligt er een pakje onder de boom. Met wat?

Stokjes!

Oh kijk, daar ligt hij dan toch. Je wil niet weten hoeveel manuren er in dit stuk gebraad zitten.

En terwijl niemand keek sneakte Sara naar het hoekje van de bank. Vol schuldgevoel, dat wel.

Hej hej.

Geen opmerkingen: