vrijdag 8 januari 2016

Plog 373 - Ik was er maar druk mee

Wat deed ik op 08 januari 2016?

Ja luister eens even, de boog kan niet altijd gespannen staan hoor.

Sara begrijpt dat als geen ander. In de streepjes van de winterzon.

Goed, de sprayafwas. Daar gaan we weer.

Het is nog steeds zonnig en licht als ik opgekuist beneden kom. Keurig. Een uitje dan maar?

Lijkt me wel. Er moet niet alleen een agenda komen maar ook nieuwe ordners en tabbladen. Nieuw jaar, nieuwe administratie.

Nou vooruit, dan kies ik deze wel. Had ik ook maar eerder actie moeten ondernemen. En voor al die andere zaken moet ik toch naar de Hema in de stad wegens groter en uitgebreider assortiment. Grrr.

Wat nou grrr? Het is heerlijk buiten en een klein ommetje door de stad is geen straf. Ik spreek mezelf vermanend toe.

Ik ken geen enkele Hema die niet in een lelijk gebouw gevestigd is. Maar goed, als ze er maar hebben wat ik zoek. En dat blijkt. Dan neem ik het gebouw op de koop toe.

Hé! En de V&D blijkt toch nog gewoon open. Wat een mazzel.

OMG! En er ligt ook nog de agenda die ik op het oog had. Afgeprijsd nog wel! Nu hoor ik je denken. Waar in hemelsnaam maakt dat mens zich druk om?! Het gaat om een onnozele agenda! Hoe druk kun je daarmee zijn?! En wie werkt er in dit digitale tijdperk überhaupt nog met papieren versies van alles?! Klopt, in principe heb je gelijk. Maar ik vind een papieren agenda gezelliger en dus moet hij er ook zo uitzien. Bovendien werkt het voor mij handiger. En het helpt om mijn handschrift in stand te houden. Want in je agenda schrijf je - zeker in het begin - altijd op je netst. Tegen het einde van het jaar kan ik het meestal zelf ook niet meer lezen.

Om het af te toppen haal ik nog even wat fleurigs bij mijn favoriete bloemist.

De bloemist die ik 25 jaar geleden mocht openen, als gevolg van een per ongeluk mooi ingekleurde tekening. Vanwege de huidige festiviteiten van toen kwamen de foto's nog eens tevoorschijn. En kijk nou!

Ze doen het perfect in mijn cactusvaas! En die oranje ruiken lekker joh.

Het is maar goed dat ik nu eindelijk een goede agenda heb, want anders had ik nooit op kunnen schrijven wanneer ze weer nieuwe cayston komen brengen. Dusss.

De Van Rossems zijn er weer! Je houdt ervan af je vindt ze afschuwelijk. Ik zit in #teamvanrossem.

Hej hej.

2 opmerkingen:

sarah zei

Ik snap je agenda franzy volkomen!! En hoop morgen ook toch eindelijk naar de V&D te kunnen voor een goede :D
btw, niets veranderd jij in die 25 jaar, wat ik zo zie. Behalve je haarkleur natuurlijk.

Vnn zei

Ik zit in #teamtruivantoen #teampapierenagenda #teamvanrossem.