zondag 17 januari 2016

Plog 382 - Zweit veur leid

Wat deed ik op 17 januari 2016?

Ook hier is de eerste sneeuw gevallen! Drie keer knipperen en het is weer gesmolten. Maar dat maakt niet uit. Sneeuw is sneeuw.

Sara bekijkt de boel liever vanachter het raam. Haar Griekse gestel is niet gemaakt op kou.

Volgens mij ben ik ook ergens een tikje Grieks of anderszins mediterraans want ik heb net zo veel met kou als Sara.

Dit alles neemt niet weg dat we die kou toch gaan trotseren vandaag. Mijn ouders en ik zijn onderweg naar Maastricht en ik zit ouderwets op de achterbank.

Sjrd is daar al. Hij loopt namelijk mee met Zweit veur Leid. Samen met zijn zus en nog 2000 mensen. Sjoen.

Ze rennen twee rondjes van elk vier kilometer. De route loopt onder andere door de in aanbouw zijnde Koning Willem-Alexandertunnel. Maar daar mag je als publiek niet in. Zodoende hebben wij ons opgesteld in het MVV-stadion. Daar komen ze ook doorheen.

Oh kijk daar zul je de miens hebben! Maar waar is Lnnk?

"Volgens mij ben ik klaar want ik heb alle stempels." Oké. Nou, dan kunnen we weer naar huis.

Op de terugweg zit ik weer vertrouwd op mijn eigen plekje.

Terwijl Sjrd zich doucht warmt het publiek zich op met koffie en gebak.

En warme chocomel met slagroom. Aanmoedigen is ook afzien.

Sara heeft niks of niemand aangemoedigd maar is ook kapot.

Ik heb nog steeds wat last van die lunch van gister (wat eigenlijk niet normaal is toch?). Sondevoeding erbij proppen is geen goed plan. Dan maar wat beschuitjes.

De bank is vanavond eens voor ons tweetjes. We moeten willen dóór met Breaking Bad. Jesse Pinkman heeft er weer eens een lekkere puinhoop van gemaakt.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Of was het niet de lunch maar de bienenstich? Neee...!
Go Sjrd en Lnnk!

Vnn zei

Dat was Vnn dus..