woensdag 17 februari 2016

Plog 413 - Het einde van de wereld

Wat deed ik op 17 februari 2016?

Hagelslag kom tot mij deze morgen!

Deze hoek van mijn leven schreeuwt om aandacht. Omdat ik nog geen zin heb om te gaan sprayen ruim ik de vaatwasser uit. Super efficient.

Kijk de tulpen eens knallen!

Ik oog zelf allerminst oranje - zonder mijn winterjas - maar voel me niet minder knallend.

We moeten dan ook naar buiten. Het weer schreeuwt erom. En mijn jas ook.

We lopen een rondje door de wijk. En onze schaduwen achterna. Ik vind dat hele pensioengebeuren van mijn ouders wel gezellig. Zeker nu we geen last meer hebben van diverse onontkoombare levensfases waar we allemaal doorheen moesten.

Ja zo'n ommetje in de winterzon maakt me zowaar een beetje filosofisch. Maar ik zal de rest voor mezelf houden hoor.

Och krokusjes, wat een heerlijke belofte zijn jullie. Ik verheug me al zo op de bloesems.

Een cadeautje voor Cruella. Dat kan maar van een iemand afkomstig zijn...

Bedankt Vnn! Heel leuk! X

Samen sjezen we even door de supermarkt. Volgende week maar weer eens Albert laten komen.

De taco's smaken zoals ze kraken. Lekker! Ik krijg er wel drie op en voel me een hele grote meid. Burp.

Floortje is weer ergens naar het einde van de wereld. In Nieuw-Zeeland woont een stel dat rondtrekt en niet meer bezit dan alles wat in twee rugzakken past. Wow. Ik kan me daar niks bij voorstellen maar het lijkt me fantastisch. Het idee dat je ergens kunt zijn waar je geen rekening meer hoeft te houden met je gezondheid. Geen voorraden medicijnen, niet afhankelijk van elektriciteit. Voor mij maakt het eigenlijk niet uit of dat nou in Nieuw-Zeeland is of dat ik hier thuis mijn eigen bed in kan rollen zonder eerst nog te moeten sprayen, puffen en een kakzakje nuttigen. Gewoon onafhankelijk zijn, dat lijkt mij het einde van de wereld.

Hej hej.

Geen opmerkingen: