vrijdag 22 april 2016

Plog 478 - Lompheid in het kwadraat

Wat deed ik op 22 april 2016?

Sara ligt hier al in de middagzon haar siësta te houden. De ochtend gleed als vanzelf voorbij. Soms loopt dat zo.

Soms vallen dingen. Bijvoorbeeld mijn camera. De lens raakte de grond als eerste. Met een onooglijke en disfunctionele deuk tot gevolg. Nu ga ik even een potje huilen.

Toen ik uitgehuild was heb ik mezelf onder de douche gesleept. Het is maar een gebruiksvoorwerp en die dingen gebeuren nou eenmaal. Er zijn wel ergere dingen.

Terug boven focus ik me volledig op de was. Maar echt. Focusss.

En daarna klap ik mijn halve garderobe op marktplaats. Alle te grote rokjes, jurkjes en andere zaken waar ik niet meer aan gehecht ben gaan op de foto en in een advertentie. Wat een pokkenwerk.

In de supermarkt krijg ik geheime boodschappen toegespeeld. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet.

Maar goed, de weekendmeuk staat weer in de auto. Ik voel me een domestic goddess.

Tegenover zoveel productiviteit en lompheid mag best een stukje kersenvlaai staan.

En dan ga ik nu met mijn gekneusde lens naar de cameradokter. Wie weet wat er nog te redden valt.

Dit ziet er dus helemaal niet goed uit hè?! Mijn allerliefste is nogal door zijn rug gegaan. Hij meende wel even twee dozen sondevoeding tegelijk te kunnen tillen. Maar ja, zij die veertig worden zijn geen 18 meer hè. Of hij nu mee kan doen aan de cityrun komende zondag valt nog te bezien. Het hele huis meurt intussen naar tijgerbalsem. Daar zal het in elk geval niet aan liggen.

Hej hej.

Geen opmerkingen: