vrijdag 20 mei 2016

Plog 506 - De plog die beter eindigt dan begint

Wat deed ik op 20 mei 2016?

Goedemorgen. Hier is te zien hoe mijn ontbijt al op is.

En hier laat ik zien dat de glazenwassers net geweest zijn. Nu ze wat minder vaak komen - ook hier lopen de Moneten niet onbeperkt uit de kraan - is het verrassingseffect des te groter. Nu maar hopen dat het even een half uur droog blijft. Anders ween ik de binnenkanten ook nog vuil en dan is het einde zoek.

Goed, aangekleed. En nu?

Hier zien we hoe ik net een stroopwafel achter de kiezen heb. Gut wat een slechte plog wordt het op deze manier.

Zo te zien heeft Sara ook niet echt een zinnige bijdrage in petto.

Ik zet mijn kaarten in op de meesjes! Toen ik zonet even buiten was hoorde ik aandoenlijk gekwetter uit de aanleunwoning komen. Zouden de eitjes dan uitgekomen zijn??

De ouders vliegen in elk geval nog steeds driftig heen en weer.

Of is dit al een baby? Maar is hij daar niet wat dik voor? Hoewel het gaat van de voordeur zichtbaar vergroot is. Ik heb echt geen idee.

Volgens mij zijn dit twee stelletjes. En wordt het mannetje op rechts flink uitgekafferd door zijn moeder de vrouw. Wat voor doms of bots zou hij nou toch weer gedaan hebben? Want denk maar niet dat het er bij de meesjes anders aan toegaat dan bij de mensjes hoor. De natuur werkt heel universeel. Alle mannen zijn hufters maar we kunnen niet zonder ze. Nee die laatste zin zuig ik echt volkomen uit mijn duim.

Je kunt veel over Facebook zeggen. Bijvoorbeeld de afschuwelijke evenementen en monsterlijke plaatjes die er gedeeld worden. Of het oud Hollands geklaag over alles wat los en vast zit. Om nog maar te zwijgen over al die kansloze winacties. Maar soms levert het ook leuke dingen op. Zo heb ik laatst weer eens gebuurt met mijn allereerste verkering. Al buurtend rees de vraag of we het eigenlijk wel ooit officieel uitgemaakt hebben. Dat was gelukkig toch het geval. En vanmiddag heb ik afgesproken met oud-klasgenoot Lnn van de havo. Ze blijkt zomaar in hetzelfde dörp te wonen! Echt contact via Facebook, daar kan geen enkele wijze spreuk met glitter tegenop.

Omdat ik er toch was heb ik meteen Lnns zo goed als nieuwe schoenen van haar overgenomen. Win-win!

Ja Sara, kijk nog maar eens goed want voorlopig was dit weer de laatste aflevering van DWDD. Heb je het compliment van Marc-Marie in je oren geknoopt? Voor hem is iedereen die elke dag opnieuw weer de dag aangaat een held. En dat vind ik zo mooi gezegd. Daar kan ik de zomer prima mee in.

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Ik ook. Jammer dat we Marc-Marie moeten missen in de zomer.