dinsdag 24 mei 2016

Plog 510 - Compleet hyper de dag door

Wat deed ik op 24 mei 2016?

Goedemorgen! Bedankt weer bed, echt top hoe je dat elke nacht doet.

Ik wandel voor de verandering meteen onder de douche door. Het kan maar gebeurd zijn.

Fris begin zo! Ik zou eraan kunnen wennen maar het moet natuurlijk ook weer geen gewoonte worden.

Ook de ontbijtzaken zijn achter de rug. Het tempo ligt hoog vandaag. Ik ben dan ook compleet hyper vanwege morgen. Ach ja, beter dan liggen te Willem Depri-en op de bank.

Och schatje toch. Heel devoot weer. Doe maar vast een schietgebedje voor je moeder ja.

Goed, ik moet naar de bakker. Voor kilo's brood.

En chocola. Iemand heeft nog wat van mij (ons) tegoed.

Weer thuis word ik toch overvallen door een dipje. Het hotel belt - niet het hotel zelf natuurlijk - dat ze overboekt zijn. En dat wij maar ergens anders moeten slapen. Ja WTF?! Ik heb die kamer vorige week al gereserveerd! Mijn bloeddruk stijgt met de minuut en ik geloof dat ik niet op mijn aardigst heb gedaan tegen de brenger van het slechte nieuws. Meteen daarna lees ik dat het Zorginstituut Nederland heeft besloten om de minister een negatief advies te geven over de vergoeding van Orkambi. Het middel mag dan wel effectief zijn (KLOPT) maar ook gillend duur (klopt ook wel ja). Gaat lekker zo!

Ik kan wel overal boos over blijven maar dat heeft ook geen zin. In de hypermodus dus maar weer. De klim naar zolder verloopt in elk geval soepel en zonder hoestbui.

Hierom houden mensen dus honden. Ze schieten te hulp, vrolijken op en dragen bij aan je welbevinden. Goed bezig Saar!

Laat ik dan nu mijn koffer maar weer inpakken. De reiziger in mij slaakt een diepe zucht.

Na veel vijven en zessen is het toch gelukt om onze geboekte kamer in de toekan te verzilveren. Netjes boos worden is het toverwoord. Hoe ze het opgelost hebben met hun overboekingstoestanden zal me een zorg zijn.

De vorige eeuw belde. Of ze hun hotelkamer terug mochten. Echt niet! Wij gaan hier ontzettend lekker slapen vannacht.

Ons jaarlijks uitje APK begint steevast de avond ervoor in de gezellige hotelbar. Met wijn en snacks en een hoop sterke praat. Ik had me geen raad geweten als het allemaal anders was gelopen...

Hej hej.

Geen opmerkingen: