donderdag 2 juni 2016

Plog 519 - De zegen van veel regen

Wat deed ik op 02 juni 2016?

Goedemorgen. Ik kom voor geen meter op gang vandaag.

Dat komt door deze man. Super gezellig dat hij een dagje thuiswerkt maar het haalt mij helemaal uit mijn doen.

Vooruit, de vaatwasser leeghalen dan maar. Daar valt altijd vrij eenvoudig wat eer aan te behalen.

Al vanaf ik opstond zat ik in tweestrijd met mezelf. Sporten of thuisblijven. Ik heb echt geen vijf cent zin. Maar ik voel me goed en dat moet zo blijven en geen smoesjes maar een motiverende trap onder mijn derrière. Hups!

Als je dan toch heel goed gesport hebt mag je jezelf best een schouderklopje geven. Zo is het ook.

Precies waar ik zin in heb. Komt dat even goed uit!

Sara is er door het noodweer van de afgelopen dagen maar weinig uit geweest. Heel zielig. Daarom gaan we nu even. Voor de zoveelste code geel of oranje ons nekt.

Moet je zien! De wadi's zijn behoorlijk volgelopen. Daar zijn ze ook exact voor bedoeld. Dat de buurtkinderen er nu in spelen en zwemmen is een mooie bonus.

Het Maaswater in de Oolderplas is ook aardig gestegen. Maar nog lang niet alarmerend hoog.

Goh, dat mensen dat nog geloven. De ooievaar die baby's brengt.

Sara is maar gefocust op een ding: door het kontjeshoge gras struinen. Op zoek naar prooi.

Terug bij de wadi's gebeurt het ongelooflijke. Sara overwint haar watervrees en plonst meerdere keren achter elkaar de plomp in. Held!

Actief zijn maakt hongerig. Doe mij een ei!

Nog wat aardbeitjes toe. Al met al voel ik me enorm goed bezig. Toch nog, op een dag die bij voorbaat niet leek te lukken.

Hej hej.

Geen opmerkingen: