donderdag 9 juni 2016

Plog 526 - De overbodige groentevorm

Wat deed ik op 09 juni 2016?

Goedemorgen! Een boterham met hagelslag dan maar?

Goedemorgen Sara! Alweer in de vertrouwde stabiele zijligging?

Hoi slak. Of ben je niet thuis?

Dus. Er zit een heuse maiskolf in de maaltijdbox van Albert. Nou vind ik maiskolven sinds de uitvinding van maiskorrels in blik al totaal overbodig. Maar de vraag die nu oppopt is hoe je zo'n ding bewaart? In de ijskast of erbuiten? Hij ligt nu twee dagen erbuiten en oogt niet meer zo heel gelukkig. Dat was met een blikje maiskorrels dus nooit gebeurd. Hopelijk redt hij het tot de slacht vanavond.

Goeie god hoeveel geen zin in weer een sportsessie kan een mens hebben?!

Na 2,5 minuut met een lang gezicht op de loopband stelde de goeroe voor om lekker naar buiten te gaan. Precies daarom is hij mijn goeroe. Ik denk dat ik - op een sportieve en puur platonische manier - zelfs een klein beetje van hem houd.

Kijk die Linnerweerd eens shinen.

We lopen zelfs pal langs de koeien af, midden door een kudde heen. Heel spannend! Ook gezien het achterwerk van nummer 1949.

Weer thuis voel ik me als herboren. En vanaf volgende week gaan we met een nieuw trainingsprogramma aan de slag. Ik kijk er nu al naar uit! Benieuwd of ik dat gevoel vast kan houden tot maandagmorgen.

Goed, waar gaan deze bruine benen nu dan weer henen?

In elk geval even wat boodschapjes doen. En nog iets, maar als ik dat vertel moet ik je doodmaken.

Gerecht drie uit de maaltijdbox. De speklapjes smaken werkelijk heerlijk! De gepofte aardappel kwam na een half uur in de oven keihard uit de folie. Hoe kan dat nou weer? Zodoende bakte Sjrd het geheel nog wat op in de grillpan, prima te doen. Omdat de tomatensalade met rode ui veel te heftig is voor mijn maag waag ik me daar niet aan. Gelukkig lag er nog een halve bak van die aanstellerige courgettespaghetti in de ijskast. Kon mooi bij de aardappels in de grillpan. Over de maiskolf kan ik kort zijn: gedoe. En zo gebruikten we bijna alles op uit de doos van Albert. We hebben drie dagen lekker gegeten, afwisselend en gezond. Volgende week weer!

Hej hej.

1 opmerking:

Inge zei

Jouw koeien zijn heuse jonge stieren ... :-)