zaterdag 18 juni 2016

Plog 535 - De feestelijke midlife ragbak

Wat deed ik op 18 juni 2016?

Goedemorgen! Zaterdag vandaag. Eerst maar boterhammen?

Het belooft weer een leuke dag te worden, met een hoop avontuur en gezelligheid.

Sara weet nog niet of ze daar wel zoveel zin in heeft. Gelukkig dan maar dat zij thuis mag blijven.

We moeten echt weg nu maar je weet hoe dat gaat...

De bedoeling was om een gewone foto te maken van dit opbeurend stuk snelweg en hem daarna zwart wit te bewerken, om het geheel artistiek te laten ogen. Bleek mijn camera al op de hoogte van mijn plan en zette zichzelf vast op zwart wit. Ik vind dit bijna eng!

Maar goed. We zijn weer bij dezelfde autoverkoper als twee weken geleden. Want we schaften hem natuurlijk aan. Naar zo'n leuke auto waren we precies op zoek! We kopen hem in de eerste plaats voor onszelf. Omdat Sjrd 40 wordt, omdat Orkambi zo goed werkt (voorheen kochten we altijd andere auto's als mijn gezondheid in een dip zat, als troost. Nu hebben we die gewoonte mooi doorbroken!). Maar we kopen hem ook voor alle mensen die reikhalzend uitkijken naar de zomer die maar niet op gang lijkt te komen. Aan ons zal het dus allemaal niet liggen.

De eer om hem naar huis te rijden was aan mij. Het wordt ook een beetje mijn ragbak, dus ja. Ik maakte me op voorhand al een beetje druk over een nogal grote, onoverzichtelijke rotonde. Veel verkeer, veel banen maar geen witte strepen op de weg. Iedereen die maar wat doet. Heel onduidelijk. En warempel, daar ging het dan ook al bijna mis. Ik wist ternauwernood te ontsnappen aan een Ford Focus op rechts. Woeps! Onderweg ook nog een paar forse regenbuien gehad, met de ruitenwissers op standje hysterisch. Heel relaxed allemaal. Maar wij hebben ons er prima doorheen geslagen.

En dan wil ik nu graag een lekker stuk cake, met chocolade en kersen.

Hé kijk nou wie daar in onze keuken staan! Gezellig zeg!

We hadden ervoor kunnen kiezen om in onze eigen keuken te blijven. Maar als ik dit zie ben ik blij dat we toch voor die van Porto Maurizio hebben gekozen.

Proost jongens, op een heerlijke avond!

Hej hej.

3 opmerkingen:

Vnn zei

Mooie bak! En wat een goede redenen om 'm te kopen (al heb je daar natuurlijk geen reden voor nodig vindt een bepaald iemand hier in huis).
Proficiat met je midlife Sjoerd!

mama zei

Hoe maak je de plog foto's op maat e die met meerdere foto's?

Irène zei

@mama Die maak ik met Picasa.