dinsdag 21 juni 2016

Plog 538 - De langste dag van het jaar

Wat deed ik op 21 juni 2016?

Goedemorgen. De ontbijtings en sprayings zijn al achter de rug. Nu probeer ik even wat looks uit voor vandaag.

Hm, ik hou het toch maar bij mijn gewone zelf.

Sara, denk je dat het lukt om even alleen thuis te blijven? Sara denkt van wel. Da's mooi. Ik moet namelijk even de deur uit.

De deur uit en de stad in. Wat?! Alweer??? Dit begint de spuitgaten uit te lopen zo. Ik weet het. 

Maar het ontbrak me nog aan enkele essentiële zomerstukken. Echt waar.

Weer thuis vergrijp ik me aan een bakje (of twee, of drie) van deze jongens. Gillend gif voor mijn bloedsuiker maar soms zooo lekker.

Dan zal ik nu even laten zien wat ik kocht. Alles komt bij The Sting vandaan. Ik kan daar altijd erg goed slagen, zo ook vandaag. Te beginnen met dit donkerblauwe jurkje, van heerlijke tricotstof. Ik geef toe, het is oogt niet heel zomers. Maar een gewiekste vrouw slaat in de zomer alvast toe voor het najaar. Bovendien kan een mens niet genoeg blauwe jurkjes hebben. Blauw is het nieuwe zwart.

Nu ik nog een zomer moet rondsjouwen met mijn lompe insulinepomp bedacht ik dat ik nu echt eens fijne shortjes wilde hebben. Een fijn shortje zit flatteus, biedt ruimte aan de soms opgeblazen CF-buik en combineert met heel veel shirtjes. Voila.

En nog een keer voila. Nu ben ik écht klaar voor de zomer. Een gevaarlijke uitspraak, ik weet het. Maar ik probeer me er serieus aan te houden.

De avondfestiviteiten vinden plaats op het ouderlijk nest. Mijn vader verjaart. Hoe ende zee!

Mijn vader houdt nogal van vlees en barbecueën. Dus we gaan het gewoon weer proberen. Gematigdheid moet ons redden.

Over redden gesproken zeg! Halverwege de avond stikte mijn moeder bijkans in een korstje stokbrood. Een lichte variant van de heimlichgreep volgde. Die weliswaar succesvol verliep maar mijn moeder ook een gekneusde rib opleverde. Vlak daarna belandde in jonge merel in de vijver en dreigde te verdrinken. Opnieuw kwam mijn vader in actie en viste de onfortuinlijke vogel uit het water. Het was met recht te langste dag van het jaar. Ik ben kapot!

De dubbele familiekwaal van terugtrekkend tandvlees in combinatie met dol op tandenpoetsen zijn heeft zich gemeld. Mijn moeder stopte me nog snel deze tandpasta toe voor we naar huis gingen. Schijnt echt te helpen. Ik hoop het!

Hej hej.

1 opmerking:

Inge zei

Wat heeft jouw pa goede daden verricht op zijn eigen verjaardag, chapeau!