dinsdag 28 juni 2016

Plog 545 - De jaarlijkse snoeibeurt

Wat deed ik op 28 juni 2016?

Een hele vroege morgen! Er staat een hoop op stapel vandaag en mijn aandeel daarin is de catering. Dat kan natuurlijk niet vanuit de bedstede.

Sterker nog, ik ben voor dag en dauw al in het commerciële centrum van ons dorp geweest. Nog voor alle gebruikelijke routines behalve me opfrissen en aantöddelen.

Dus nu eerst maar eens wat boterhammen!

Mooi, alle hulptroepen zijn gearriveerd. We beginnen zoals gebruikelijk met koffie en vlaai. Om een plan te maken. Alles begint met een plan.

De haagbeuken moeten worden gesnoeid. Da's een forse klus, zelfs voor deze postzegel. Als er maar genoeg haagbeuk op staat is het vanzelf veel!

Ook in de voortuin wordt hard gewerkt. De schaar gaat in de omgeknakte hortensia's. Om de rest te redden.

Voor het eerst in tijden maak ik weer eens verse soep. Broccoli met courgette, super lekker en super gezond. Al zeg ik het zelf.

Aan Sara is de rol van opzichter wel toevertrouwd.

Hmm. Volgens mij zijn de hulptroepen wel toe aan een pauze. De oudste en jongste van het stel in elk geval.

Aan tafel!

Volgens mijn moeder ben je nooit te oud voor wat acrobatische capriolen.

Zo aan het eind van de middag ziet de tuin eruit als een plaatje. En is de accu van de hulptroepen wel behoorlijk leeg.

De zaligheid! Voor het avondeten kunnen we aanschuiven bij Nk. Zij is master chef catering.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Judith zei

Postzegel?! Ik woon in een van de dichtstbevolkte steden van het land en elke keer als ik een foto van je tuin zie, denk ik: huge!

Ri zei

Wat lijkt Sjd op zijn vdr.