donderdag 30 juni 2016

Plog 547 - De laatste voor de vakantie

Wat deed ik op 30 juni 2016?

Goedemorgen! Vandaag zijn we precies op de helft van het jaar. Dat is toch niet te geloven?

Sara gelooft er ook niks van. Het voelt als maart, alleen de blaadjes aan de heg verraden dat we in de zomer zitten. Kan die zomer dan misschien eindelijk eens een keer op gangen komen?!

Wij gaan er hier in elk geval niet meer op wachten. Morgen vertrekken we richting het zuiden van Frankrijk. Daar is het 30 graden. Zodoende ben ik vandaag nog even druk met allemaal kleren die we daar niet gaan dragen. Want alles moet schoon en netjes opgeruimd voor je op vakantie gaat. Wie heeft dat eigenlijk verzonnen?

Ik ben al helemaal in de stemming hoor. En er is vooralsnog geen druppel regen gevallen. Wat een bofkonten zijn we toch.

Wat voor mij de was is, is voor Sjrd de auto. Die moet ook spic en span zijn, vanbinnen en vanbuiten.

Onze huismerel houdt ons goed in de gaten en fluit nog eens een keer of honderd zijn riedel.

Het ziet er naar uit dat Sara het lege goed weg gaat gooien. De opvoeding begint eindelijk haar vruchten af te werpen.

Ons logeerbed is momenteel een vergaarbak van kleren die we niet meer dragen. Binnenkort sta ik met mijn waren op een zomermarkt en hoop daar flink wat aan de mensen kwijt te kunnen. Wat de markt niet heeft gehaald gooit Sjrd nu in een kledingbak van het Leger des Heils. Dat ruimt alvast lekker op.

Bij het Kruidvat nog even de laatste vakantieaankopen verzamelen. Al gaan er echt geen zes tubes tandpasta mee. We blijven maar een week weg.

Oh dit ziet er super lekker uit! Aardappeltjes, sperzieboontjes en een lekker lapje vlees. Van mijn moeder. Vroeger, toen dit meer dan wekelijkse kost was, kwam dit soort eten mijn neus uit maar tegenwoordig vind ik het een van de lekkerste dingen. Juist omdat het door mijn moeder is klaargemaakt.

Nou Saar... Zul je lief zijn? Zul je veel wandelen? En stokjes eten? En stiekem op de bank gaan liggen? Ik ga je heel erg missen maar weet dat jij ook een topweek gaat hebben.

Dit is voorlopig mijn laatste plog. Want ook ploggers hebben behoefte aan vakantie. Natuurlijk kom ik terug. Wanneer dat zal zijn weet ik nog niet. Je merkt het vanzelf.

Hej hej.

Geen opmerkingen: