dinsdag 2 augustus 2016

Plog 550 - Een hartig woordje met Simon

Wat deed ik op 02 augustus 2016?

Goedemorgen. Hoewel het een wel erg kort nachtje was. Als ik vijf uur geslapen heb is het veel. Daarom blijf ik nog lekker even in bed liggen met mijn boek.

Kom maar door met die boterhammen!

Ha Sara! Volgens mij ben jij ook nog een beetje duf, gok ik.

Tijd om wat aan mezelf te doen.

Voor het eerst in weken draag ik weer eens een lange broek, met sokken in schoenen. Stiekem vind ik dat heel fijn. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik nu eindelijk mijn nieuwe spijkerbroek aankan. Hij is van Cotton Club, zoals wel meer kleren die ik deze zomer kocht. Het blijkt een merk (van The Sting) dat op mijn lijf geschreven is. Helaas stopt The Sting na de zomer met dit merk, ontdekte ik bij navraag. Mijn leven in een notendop.

Weer of geen weer, uitjesweer! 

Lekker een beetje alleen door de stad schuimen en nog wat verjaardagsgeld kapotslaan.

En een overheerlijke tosti eten bij Goede Tijden. Ik heb het ongelooflijk gezellig met mezelf.

Onderweg naar nog wat zomerspul in de sale doet het buiten haast herfstachtig aan. Dat hoeft nou ook weer niet.

Paskamerkeuzestress bij The Sting! En wat staat de muziek vandaag trouwens zacht.

Dit is het uiteindelijk geworden. Nog een fijn jeansshortje (Cotton Club), een mooi wit shirt (Distrikt) en een zachte playsuit (Cotton Club). Alleen is hier wel zon bij nodig. Dus als iemand dat kan regelen: graag!

Bij Xenos vond ik nog een leuke kandelaar, de meest rechtse. Ik wil weer wat meer terug naar een basisinrichting van zwart - wit - grijs, aangevuld met enkele gekleurde accessoires. Om die reden verving ik in de zomervakantie ook al onze salontafeltjes. Ach, ik houd nou eenmaal van wat verandering op z'n tijd. En zolang ik maar bij dezelfde man blijf ziet niemand hier in huis daar kwaad in.

Tot slot kocht ik nog deze oorknopjes. Stijlvol in al hun subtiele ingetogenheid.

Zie daar, Albert is weer geweest en heeft een maaltijdbox over ons aanrecht uitgestort. Waar zullen we mee beginnen?

Het zijn de gemarineerde en gegrilde kipfilethaasjes geworden, met rode aardappel uit de oven en een salade van snijboon, tomaatjes, kappertjes en selderij. Jemig. Lekker!!

Mijn zorgen omtrent de verzorging van konijn Simon zijn onterecht gebleken. Ik heb eraan gedacht! Sjrd is gezellig even mee en komt meteen van pas als lange arm. Simons etensbakje staat op een onmogelijke plek maar dankzij Sjrds sublieme instrumentbeheersing slagen we er toch in het bakje bij te vullen met nieuwe brokjes. Ook de witlof wordt met knagende gretigheid ontvangen. Wel beter drinken Simon, je drinkflessen lijken onaangeroerd! Met dit advies hebben we hem zijn hok ingestuurd. Vanaf hier moet hij het zelf doen.

Stik er maar in, ik steek gewoon de kaarsen aan. Met je herfst.

Ik ben inmiddels niet meer de enige trouwe volger hier in huis van de vlogs van Hans in Shifra. Zij zijn onze dagelijkse soap geworden, op groot beeld en alles. Super grappig. Als je ze nog niet kent moet je zeker eens op deze link klikken!

Hej hej.

Geen opmerkingen: