zaterdag 6 augustus 2016

Plog 554 - Ken je die mop van naar Utrecht?

Wat deed ik op 06 augustus 2016?

Goedemorgen! De zaterdag is aan.

Ik zal trouwens even laten zien wat me gisteren in de stad aan de vingers is blijven plakken. Het valt mee hoor. En ik ben er heel blij mee. Mijn missie (een van de vele) is namelijk 'iets meer groen in huis'. Zodoende kocht ik deze schattige plantenpotjes bij Xenos. Ik hoopte dat ze precies op deze plankjes van Ikea zouden passen. En gelukkig zat ik helemaal goed met mijn timmermansoog.

Ook in de letterbak staan twee nieuwe vetplantjes. En een stolp! Ik was al zo lang op zoek naar een geschikte stolp (tegen een redelijke prijs) voor dit plekje. Uiteindelijk vond ik hem bij Kruidvat, in de sale ook nog.

En ook voor in deze kast kocht ik een kleine stolp, bij de Hemarkt. Voor de plantjes reed ik naar Praxis Tuincentrum. Nu is de kunst alles zo lang mogelijk in leven te laten...

Met mezelf lukt dat toch al 37 jaar dus op zich is er geen reden tot wanhoop, ook al ben ik er in geslaagd in cactus te laten verpieteren.

Hartelijk Olympische Spelen trouwens!

Maar goed, we brengen Sara voor een logeerpartijtje naar mijn ouders want er staat een enorm leuk uitje op het program!

We zijn onderweg naar Utrecht, voor een date met Mrs en Chrs!

Huh? Dit is toch niet de Dom? En waar zijn Mrs en Chrs?! Klopt. Er kwam een medische kink in de kabel. Ook dat is CF. Zodoende zijn wij er in Eindhoven maar af gegaan. The next best thing.

Prachtig hoor, zo'n geprepareerde vleermuis in een lijstje. Maar wie hangt zoiets engs nou in zijn huis?!

Een foto die is geplaatst door slomeneri (@slomeneri) op

De Primark in Eindhoven op zaterdag. Eigenlijk is dat altijd een dom idee. Vandaag vormt geen uitzondering. D'r in en d'r uit dus.

We lunchen bij Usine, in de Lichttoren. Deze clubsandwich smaakte in mijn herinnering lekkerder. Of komt het gewoon doordat ik Mrs mis?

Dit is de Blob, de grote welteverstaan. Want er is ook nog een kleine, al heet die eigenlijk de Bubble.

In de Blob zit Sissy Boy. En inderdaad: I want it all. Maar ik koop niks, want in feite ben ik hartstikke verzadigd.

En zo komt het dat we precies om kwart over sprayen alweer allemaal op de bank hangen, met Olympisch wielrennen op tv.

Ik hou denk ik het meest van ons als we allemaal in dezelfde ruimte zijn en lekker ons eigen ding doen. Met wat geklets en gegrap en iets te sneukelen binnen handbereik.

Heel veel honger hebben we na die stevige late lunch niet maar voor een snoeperijtje is er altijd wel een gaatje.

Oh jee, daar zittie weer: Sara's rossige kwelgeest. Op deze manier wordt het nog een lange avond...

Hej hej.

Geen opmerkingen: