vrijdag 12 augustus 2016

Plog 560 - Zacht onder de kont

Wat deed ik op 12 augustus 2016?

Goedemorgen Sara! Zeg is dit jouw nieuwe favoriete gezicht? Zo wijs.

Oh gelukkig, zo ken ik je weer.

Dan kan ik met een gerust hart aan mijn ontbijt beginnen.

Zonder dat ik er erg in heb verlees ik de hele ochtend. Maar het is dan ook een erg mooi boek. Bovendien kom ik een zin tegen die precies de band tussen Amsterdam en mij verwoordt.

Uit. Snif.

Hoewel je leestijd beslist niet als verlummelde tijd mag beschouwen voelt het toch alsof ik daarna iets moet compenseren. Gelukkig is daar dan altijd de vaatwasser.

Plus nog een stapeltje was. Mijn idiote schuldgevoel is weer gladgestreken.

Heel Frizzle Sizzle zo hè, met blote voeten?

Alles heeft een ritme. Dus na de weekendboodschapjes neemt Sara me op sleeptouw, het veld in.

Hier is ze op haar best. Met de vlaggenstaart omhoog en de neus naar de grond. Zwalkend van rechts naar links. Geurtjes jagen. En wat is het trouwens heet ineens!

Deze knappe jongen heeft er nog een flink tempo op zitten. Maar het is dan ook geen slak.

Hello ladies. 

Er bestaat weinig lekkerders dan drinken uit zanderige plasjes regenwater.

Ik liep hetzelfde rondje als eerder deze week en volgens RunKeeper is het echt geen vier kilometer lang. Nee dat zei mijn gevoel ook al.

Na zo'n lekker rondje gaat er best een stokje in hè Saar?

Hé gezellig, Nk blijft eten!

Tragisch genoeg eten we juist vanavond schrale Chicken Tonight. Totaal niet representatief voor mijn verbeterde kookkunsten van de laatste tijd. Maar ja, mijn met zorg samengestelde weekmenu is heilig en daarbij is Nk allang blij dat ze een keer hier aanschuift zonder dat ze haar eigen bereide kostje mee hoeft te nemen.

Fijn gezelschap, goede doordrinkwijn, genoeg te vertellen. Precies hier hoopte ik op toen we onze eettafel voor dit huis uitzochten. En laat die hippe designerstoelen met harde plastic kuipjes maar achterwege, wij zitten liever zacht en comfortabel.

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Je bent ook om 7 uur je bed uitgekomen neem ik aan ;) ?