zaterdag 13 augustus 2016

Plog 561 - Proeven bij de monniken

Wat deed ik op 13 augustus 2016?

Goedemorgen! Ik heb erg veel zin in deze dag dus laten we maar snel beginnen.

In historisch perspectief is 13 augustus niet de beste dag van het jaar, voor ons in elk geval. Maar ik heb het idee dat editie 2016 zomaar eens een hele mooie kan gaan worden.

Eerst even Sara wegbrengen. Zij gaat een nachtje logeren. En kijk haar eens genieten in de auto...

En doorrr. Lekker rustig op de weg.

Volgens mij moeten we hier zijn. Verscholen tussen de bossen van Berkel-Enschot ligt Abdij De Koningshoeven. Daar wonen echte monniken.

Wij komen echter voor het proeflokaal. En Trappist.

Je blijkt hier ook heerlijk te kunnen lunchen.

Maar het fijnst zijn natuurlijk de mensen! Hartjes voor zoute familie.

Het is echt een heerlijke stek hier. Je krijgt er spontaan een filter van.

Kijk, dit zijn de nestors van het gezelschap. Statler en Waldorf.

Al het bier is op, ik ben een beetje licht in mijn hoofd. Ik denk dat het tijd is om te gaan.

Stukje poëzie naar de mnsen toe. Mooi.

Maar we komen voor pizza's en pasta's. Verse. Dat treft.

Hier heb ik al de hele week zin in. Verse pizza is mijn nieuwste craving. Gelukkig word ik niet teleurgesteld.

Terwijl de rest van het gezelschap de bordjes al lang en breed leeg heeft kauw ik nog rustig voort. Het is niet het charmantste gezicht maar zie me eens genieten.

Het is echt een leuk eettentje en zelfs de vloer is hier om van te smullen.

Vooruit, nog een laatste rijm.

En dan trekken we door. Via de ijssalon naar huis.

Ja, het was een topdag!

Hej hej.

1 opmerking:

Ri zei

Dat ziet er goed uit!