woensdag 17 augustus 2016

Plog 565 - De Denker en De Doener

Wat deed ik op 17 augustus 2016?

Goedemorgen. Wederom vroeg uit de veren en in de kleren. Niemand zeggen, maar stiekem bevalt dit ritme me wel.

Zelfs het sprayen zit er al op. Maar dat kwam door de ietwat verontrustende uiterlijke kenmerken van een opgehoeste fluim (ja sorry, mooier kan ik het ook niet verwoorden) die ik aantrof in mijn tissue.

Goed, over tot de orde van de ochtend. Gewoon ontbijten. Word ik groot en sterk van.

Hé, daar is iets aan de hand. Wie komt daar aan?

Het is mijn vader. Hij komt de kantjes er weer eens van af lopen. Net waar we op zitten te wachten.

Houdoe en bedankt hè, green keeper!

Dan kunnen Sara en ik nu net zo goed een wandelingetje gaan maken. Dat is het voordeel van op tijd opstaan. Je hebt nog eens wat aan de dag. Firma Open Deur trapt hem gewoon in hoor.

Ons dorp heeft niet echt een kern of kloppend hart maar ik geloof dat dit pleintje er het dichtst bij in de buurt komt. Ik heb voor de foto geprobeerd Sara bij de witte dames aan te laten schuiven maar ze begon van angst te piepen. Dan niet.

"Kunnen we meteen bij de visboer langs," dacht ik nog voor we vertrokken en ik mijn portemonnee bij me stak. Komen we aan bij het commerciële centrum van onze nederzetting, is de visboer in geen velden of wegen te bekennen! De afzettingen doen ernstig vermoeden dat hij elk moment aan kan komen rijden met zijn kar maar daar ga ik niet op staan wachten hoor. Ik heb wel wat beters te doen.

Wat gezellig, de jongens en meisjes van de vuilnisophaaldienst lunchen blijkbaar met elkaar. Overal staan vuilniswagens geparkeerd. Ik vind het een grappig beeld. Sara hoopt vooral dat er nog wat te bietsen valt.

Ik heb ook wel zin in een lunch nu, eigenlijk.

De Helden is duidelijk niet mijn tijdschrift dus ik ga lekker verder in mijn boek over Hendrik Groen. Ik houd nu al van die man!

Het is toch nog goed gekomen met de vis. En de verse aardappelpuree is werkelijk goddelijk. Er zit lente-ui doorheen maar ook nog een restje kruidenkaas! Echt, om je vingers bij af en de pan bij uit te likken.

We kennen natuurlijk allemaal De Denker van Rodin. Maar als hij het beeld nog eens moest maken zou ik deze houding van mijn eigen le Penseur willen voorstellen. Hier zien we hem in opperste concentratie, gebogen over zijn in te vullen Vuelta poule.

Eerder op de avond plopte er een ideetje in mijn hoofd en wendde ik me tot buurtbuuv Mrjln. Krap twee uur later zit ze bij ons aan de thee met mijn uitgewerkte idee in een cadeauzakje. Wow, wat een service. Ik kan het nu nog niet laten zien maar ik ben er helemaal mee in mijn sas. Merci buuv!

Hej hej.

Geen opmerkingen: